ERCSI FALANSZTER

A Dózsa György út felújítására igényel támogatást a Város

2022. január 25. 19:00 - FischerÁdám

A képviselők előtt megemlékeztek a 2021. év végén elhunyt Kokics Tibor korábbi polgármesterről és Scheszták Sándor korábbi képviselőről. Az Ercsi Kinizsi Sportegyesület 17,7 millió forintot nyert a Csónakház felújítására. Az Épszerk-Pannónia Invest Kft 128 millió forintért vásárolná meg az utolsó három önkormányzati telket az Ipari Parkban, azonban egy elektromos kábel miatt további egyezetetés szükséges. Az iskolamenza tetőszerkezetének a javítása elkészült és megkezdődtek a rágcsálómentesítési és útkarbantartási munkák is. Nem állapított meg a Testület jutalmat Szabó Tamás polgármester részére, azonban Kormányzati döntés alapján az illetménye havi bruttó 845 000 Ft-ra nőtt. A Polgármesteri Hivatalban 2021. év végén az álláshelyek több, mint ötöde betöltetlen volt a 2008. óta változatlan illetmények miatt. Hosszasan vitáztak a képviselők a síkosságmentesítési feladatok ellátásáról, amit nehezít a forrás-, a munkaerő-, az eszköz- illetve a külső vállalkozók hiánya is. A Dózsa György út – Táncsics Mihály utca felújításának előkészítéséhez tervet készíttet az Önkormányzat, és támogatásra is pályázik a cél érdekében. Csökkent a bűncselekmények száma, de decemberben Sinatelepen összeverekedett két család. Fischer Ádám alpolgármester beszámolója az Önkormányzat januári üléseinek döntéseiről.

f_001_1_1.png

Szabó Tamás polgármester a Testület ülése előtt

megemlékezett a 2021. év végén elhunyt Kokics Tibor korábbi polgármesterről és Scheszták Sándor korábbi képviselőről.

Az ülés résztvevői egy perces néma tiszteletadással adóztak emléküknek. Kokics Tibor 1994 és 1997 között vezette a Várost. Kertészmérnökként az ő polgármestersége alatt indult meg a Duna-part parkosítása, illetve a Fő utca fásítása is. Scheszták Sándor 1996 és 2006 között volt önkormányzati képviselő. Első sorban a vízi közművek korszerűsítésében volt aktív, vezette a Város vízmű társaságát is.

Megemlékezés Kokics Tibor és Scheszták Sándor tiszteletére

Szintén napirend előtt Gólics Ildikó képviselő beszámolt arról, hogy az Ercsi Kinizsi Sportegyesület két 2018. évi pályázata is pozitív elbírálásban részesült 2022. év elején. Mindkettő a Csónakház felújítására vonatkozik. Elmondta, hogy az ablakok cseréjét és a belső terek megújítását az előző Önkormányzat már elvégezte. A két most elbírált pályázatot a Kinizsi a Völgyvidék Vidékfejlesztési Közösséghez nyújtotta be, és a most megszületett döntések értelmében 9,7 millió forint támogatást nyertek az épület tetőszerkezetének a felújítására, illetve 8 millió forint támogatást a csónaktároló felújítására. Gólics Ildikó emlékeztetetett, hogy az Önkormányzat a felújítások megvalósításához több éve minden évben elkülönít 6,6 millió forint összeget, így összesen

több, mint 24 millió forintból újulhat meg a sporttelep.

A képviselő jó munkát kívánt a Spotegyesületnek a felújítások megvalósításához. Szabó Tamás polgármester hozzászólásában elmondta, hogy attól tart, hogy a 4 évvel korábban kalkulált árakon a felújítások nem lesznek elvégezhetők. Végül vita alakult ki köztük azzal kapcsolatban, hogy a támogatás összegét előlegként, vagy csak a felújítások után kapja-e meg a Kinizsi, ugyanis erről eltérő információkkal rendelkeznek.

Beszámoló az Ercsi Kinizsi SE Csónakház-felújítási pályázatairól

Tárgyalt a Képviselő-testület három, az Ipari Parkban található telek eladására vonatkozó ajánlatot. A három telek összesen 2,8 hektár méretű, és

az ajánlattevő Épszerk-Pannónia Invest Kft összesen nettó 127 952 800 Ft-ért szeretné megvásárolni őket.

Ajánlatukban azonban kikötötték, hogy az csak abban az esetben érvényes, ha a telkeken keresztülhaladó középfeszültségű légkábelt az Önkormányzat saját költségen kiváltja. Szabó Tamás polgármester a Pénzügyi Bizottság ülésén elmondta, hogy a Vevőknek az Önkormányzat szabályzatai alapján nincs lehetőségük ilyen kikötéseket tenni az ajánlatukban, így az eladás csak akkor jöhet létre, ha ettől a feltételétől a Vevő eláll. Hozzátette ugyanakkor, hogy a szóban forgó légkábel több ingatlanon is keresztülhalad, így más vállalkozások is érdekeltek annak az áthelyezésében. Az Önkormányzat vállalja azt, hogy ezekkel a vállalkozásokkal is egyeztetve adminisztrációs segítséget nyújt a kábel-kiváltás elvégzéséhez, de annak a költségeit nem viseli.

Hozzászólásomban (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója) a Pénzügyi Bizottság ülésén felhívtam a figyelmet arra, hogy az ajánlati ár nagyon kedvező figyelembe véve azt, hogy 2021. év elején az Önkormányzat nagyjából a jelenlegi ajánlat szerinti négyzetméterár felének megfelelő áron adott el telkeket egy másik Vállalkozónak. Szabó Tamás ehhez hozzátette, hogy az egy sokéve húzódó ingatlaneladási ügy volt, ahol a Vevő már előzetesen befizetett előlegeket, amik végül a vételi árból nem kerültek levonásra az ügylet elhúzódása miatt.

Emlékeztettem arra is, hogy ez a három telek az utolsó három önkormányzati telek az Ipari Parkban, amit a város értékesíteni tud. Kifejtettem, hogy úgy látom, hogy évek óta csak az ingatlaneladásokból befolyó bevételek tartják egyensúlyban a Város Költségvetését, és ahogy már egy évvel ezelőtt is megtettem, javasoltam, hogy az Önkormányzat gondolja át a kiadásait, ugyanis a jelek szerint erre a bevételre a jövőben nem támaszkodhat a Város. Szabó Tamás válaszában elmondta, hogy valóban ezek az utolsó ipari tevékenység végzésére besorolt telkek az Ipari Parkban, azonban az Önkormányzat tulajdonában itt még van 9 hektárnyi terület, amit, ha kivonat a mezőgazdasági művelésből, illetve elvégzi az átminősíttetését, beszerzi a szükséges szakhatósági engedélyeket, akkor értékesíteni tud. Javasolta ezért, hogy a most esetlegesen befolyó összeg egy részét arra fordítsa a Város, hogy ezeknek a telkeknek az átminősíttetését elvégezze. Papp György képviselő hozzászólásában kifejtette, hogy véleménye szerint az eladott telkeken termelésbe kezdő vállalkozások adóbefizetései egyensúlyban fogják tartani a Város Költségvetését akkor, amikor már nem lesznek bevételei az ingatlaneladásból. Válaszomban elmondtam, hogy ezt kétlem, ugyanis eddig ezt nem igazolták a Város korábbi Zárszámadásai.

A Képviselő-testület ülésén a napirendi pont tárgyalásánál a Vevő Épszerk-Pannónia Invest Kft képviselője is jelen volt, nyilatkozattételre azonban nem volt felhatalmazása a légkábel-kiváltással kapcsolatban. Mindezek miatt a Képviselő-testület végül úgy döntött, hogy a három telket az ajánlatban megjelölt vételáron eladja a Vevőnek, ha az vállalja a légvezeték-kiváltás költségeit is. Amennyiben ezt a költséget a Vevő nem vállalja, akkor az Önkormányzat érvénytelenné nyilvánítja az ajánlatot. 

Ipari Parkban található ingatlanok eladása

Elfogadta a Testület a Járóbeteg-szakellátó javadalmazási szabályzatát. Ez a dokumentum szabályozza a rendelő ügyvezetője és felügyelő bizottsági tajai javadalmazásával kapcsolatos általános elveket, de a konkrét összegeket nem. A módosítására azért volt szükség, mert a 2020. évi egészségügyi szolgálati jogviszonyról szóló törvény meghatározza az említett dolgozók végkielégítésének a szabályait, és ezt át kellett vezetni a rendelő szabályzatába is. A szakellátó ügyvezetője a Pénzügyi Bizottság ülésén elmondta, hogy a Kormány által 2021. év végén meghatározott, a rendelő által a dolgozók részére fizetendő jubileumi jutalmakat a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő megtérítette az alapellátásban és a járóbeteg-szakellátásban is.

Elfogadta a Képviselő-testület a polgármester beszámolóját a korábbi határozatok végrehajtásáról. Ebből kiderül, hogy megtörtént az iskolakonyha tetőszerkezetének a felújítása.

Megtörtént a szerződéskötés a rágcsálóirtási feladatok ellátására is.

Hozzászólásomban (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója) arról kérdeztem, hogy végül melyik vállalkozóval és milyen áron kötött szerződést az Önkormányzat rágcsálóirtásra. Szabó Tamás polgármester elmondta, hogy Nagy Zoltán egyéni vállalkozóval került a szerződés megkötésre, aki nettó 315 ezer Ft-os vállalási áron azóta meg is kezdte a munkát. Az irtószert egy hónapra helyezik ki, majd két hónap szünetet tartanak. Ezután újra kihelyezik egy hónapra, majd újra 2 hónap szünet következik. Ezt összesen négy alkalommal ismétlik meg. Vajdics András képviselő hozzászólásában jelezte, hogy a Testület nem ezt a szolgáltatást kívánta megrendelni, hanem a jóval nagyobb szakmai tapasztalattal és kiterjedtebb referenciákkal rendelkező vállalkozót szerette volna szerződtetni. Feik Csaba jegyző elmondta, hogy a Testület által elfogadni szándékozott ajánlat olyan nagy összegű volt, hogy új beszerzési eljárást kellett lefolytasson a Hivatal. Ebben az eljárásban pedig Nagy Zoltán egyéni vállalkozó adta az olcsóbb ajánlatot, így a polgármester vele kötötte meg a szerződést. Több képviselő is nehezményezte, hogy a beszerzési eljárásban nem kötött ki a Hivatal olyan referencia-követelményeket, amiket a Képviselő-testület elvárt volna.

Gólics Ildikó képviselő az útkarbantartásokra elkülönített összeg felhasználásáról, az útkarbantartások kezdésének időpontjáról kérdezett. Szabó Tamás válaszában elmondta, hogy a fagy miatt nem kezdődött meg a munka az év végén, illetve a vállalkozók is kapacitáshiánnyal küzdenek. Elmondta, hogy a munkák hamarosan meg fognak kezdődni. Azóta

február második felében a földutak karbantartási munkái megtörténtek

a Szabadság, a Hidász, a Deák Ferenc, a Teleki Blanka, a Nefelejcs, a Magyar, a Gárdonyi Géza, a Tolsztoj, a Móra Ferenc, illetve a Határ utcában, valamint az Ady Endre közben és a Gorkij fasorban.

Polgármesteri beszámoló a korábbi határozatok végrehajtásáról

Elfogadta a Képviselő-testület a 2021. évi Költségvetés utolsó módosítását, ami az utolsó negyedévben bekövetkezett változásokkal került aktualizálásra. A bevételi oldalon 14,6 millió forinttal nőtt az Állam által az Önkormányzat szociális feladatainak az ellátására nyújtott támogatás. Megérkezett a Kormány által a vállalkozások számára elengedett iparűzési adó kiesése miatti állami kompenzáció második részlete: 20,8 millió Ft. A második bölcsőde felépítésére elnyert támogatási összeg és egyéb beruházási támogatások is megjelennek a Költségvetés bevételi oldalán, összesen 141,9 millió Ft összegben. Ebből a bölcsőde építésére elnyert támogatás 120 millió Ft-ot tesz ki. Ezen kívül 10,5 millió forint többlet-bevételhez jutott a Város az első bölcsőde felépítésének elszámolásai kapcsán, 9,6 millióhoz pedig a kerékpárút építése kapcsán, miután a benyújtott számlák közül többet befogadott az Államkincstár az eredeti támogatási összegen felül is. Az Egészségügyi Központ állami támogatása 47,3 millió Ft-tal nőtt az utolsó negyedévben.

Az Önkormányzat bevételei így összesen 232,8 millió Ft-tal emelkedtek az utolsó negyedévben, végösszegük pedig 2 140 178 545 Ft lett.

A kiadási oldalon természetes ugyanennyi a Költségvetés főösszege. 6,5 millió Ft-tal többet fordított az Önkormányzat hulladékgazdálkodási feladatok ellátására, 5 millió Ft-tal többet útkarbantartásra. Megjelentek a kiadási oldalon az év végén elkészített pályázatok elkészítésére biztosított összegek (2 millió Ft), illetve a közvilágítási javításokra és a rágcsálómentesítésre elkülönített összegek is (3,4 millió Ft). Az utolsó negyedévben 4,4 millió Ft többlettámogatást kapott a járóbeteg-szakellátó a röntgengép javítására és a szívultrahang készülék beszerzésére. Az ügyeleti szolgáltatás biztosítására is az eredetileg tervezettnél 800 ezer forinttal nagyobb összeget kellett elkülöníteni. A közfoglalkoztatás költségei további 3 millió forintot vittek el. A társadalmi és sportszervezetek támogatásait az Önkormányzat az utolsó 3 hónapban 3,2 millió Ft-tal emelte. Az Egészségügyi Központ állami támogatásai természetesen az alapellátás bérköltségeire és dologi kiadásaira kerültek elkülönítésre, illetve a szociális feladatokra nyújtott állami többlet-támogatás is a Szociális Szolgálat költségvetésében jelentkezik. A beruházási támogatások is beruházásokként jelennek meg a kiadási oldalon.

A háziorvosi ügyeleti ellátás megnövekedett költségeivel kapcsolatban a Pénzügyi Bizottság ülésén Szabó Tamás polgármester elmondta, hogy országosan nagy a bizonytalanság e körül a szolgáltatás körül. Jelenleg ugyanis a Kormány egy egyéves kísérletet végez Hajdú-Bihar megye egy részén, aminek a keretében az önkormányzatok helyett a Mentőszolgálat látja el ezt a feladatot. Lehetséges, hogy a közeljövőben az egész országra ezt a rendszert terjesztik ki. Idő közben azonban lejárt Ercsi és a környékbeli települések szerződése a szolgáltatást biztosító társasággal, ők pedig nem hajlandók a korábbi szerződött áron biztosítani a szolgáltatást. A települések vezetői arra jutottak, hogy amíg eldől az ügyeleti szolgáltatás biztosításának a jövője, addig nem írnak ki újabb közbeszerzést, hanem a régi szolgáltatótól rendelik ezt meg továbbra is, immáron egy magasabb áron az átmeneti időszakban.

Gólics Ildikó képviselő a Testület ülésén elmondta, hogy ő nem fogadja el a Költségvetés módosítását, mert abban például az adóbevételek nem kerültek aktualizálásra, nem a ténylegesen befolyt bevételeket tartalmazza az előterjesztés. A Pénzügyi Iroda vezetője elmondta, hogy a tényleges bevételek kimutatása még zajlik, azokról a májusi Zárszámadási rendelet fog pontos tájékoztatást adni. A Költségvetés mindig csak a tervezett összegeket mutatja. Ennek ellenére a módosítást sem ő, sem Papp György képviselő nem szavazta meg, így a Képviselőtestület 5 igen szavazattal 2 nem ellenében fogadta el a rendeletet.

2021. évi Költségvetés módosítása

Elfogadta a Képviselő-testület az Önkormányzat Közbiztonsági Intézkedési Tervét. Az intézkedési terv 17 pontban összegzi az közbiztonság területén ellátandó önkormányzati feladatokat. A javasolt intézkedések között szerepel felvilágosító rendezvények szervezése, a hulladékégetés és az illegális hulladéklerakás visszaszorítása, a közvilágítás ellenőrzése, a romos épületek felkutatása és elbonttatása, az elhanyagolt ingatlanok felkutatása, a térfigyelő kamera-rendszer fejlesztése, a közlekedési táblák ellenőrzése, az illegális közmű-rákötések felkutatása, a gyepmesteri (ebrendészeti) tevékenység javítása, a kábítószer terjesztés és fogyasztás visszaszorítása, illetve a közterületek biztonsági helyzetének a javítása is.

Mivel minden önkormányzatnak véleményeznie kell a tankerületi központok javaslatait a településükön kialakítandó iskolai felvételi körzethatárokról, így az Ercsi Önkormányzat is minden évben véleményezi a Dunaújváros Tankerületi Központ javaslatát. Mivel Ercsiben csak egy iskola működik, a település egésze egy felvételi körzetet alkot továbbra is természetesen. Erre tett javaslatot a Tankerületi Központ is, amivel egyetért az Önkormányzat.

Szabó Tamás polgármester munkájának értékelése után

a Testület úgy döntött, hogy nem állapít meg jutalmat a polgármester számára

annak ellenére sem, hogy a Pénzügyi Bizottság a polgármester egy havi illetményének megfelelő jutalom megállapítására tett javaslatot, amivel a képviselők többsége egyet értett. Azonban ezt a javaslatot az összes képviselő több, mint felének támogatnia kellett volna a javaslat elfogadásához, ez pedig nem teljesült, mivel ketten is hiányoztak egészségi okok miatt, a polgármester nem szavazott, 2 képviselő pedig a javaslat ellen szavazott.

Gólics Ildikó a polgármester munkájának az értékelésével kapcsolatban elmondta, hogy úgy gondolja, hogy az ipari Parkba 2021. során települt vállalkozások letelepülése az előző Önkormányzat munkájának az eredménye, nem Szabó Tamás polgármesteré. Kiemelte még, hogy a polgármester adományaként Eötvös Józsefet ábrázoló festmény került ki a Művelődési Ház falára, azonban kérdést tett fel azzal kapcsolatban, hogy hová tűnt a korábban ott lévő Eötvös-festmény. Szabó Tamás a válaszában elmondta, hogy az Ipari Park létrejöttét és benépesülését 20 éves folyamatként látja, amiben minden Önkormányzatnak volt szerepe ebben az időszakban. A régebbi Eötvös-festményről elmondta, hogy szeretné, ha a Város mindekori Polgármesterének az irodáját díszíthetné a kép. Gólics Ildikó azt kérte, hogy az Önkormányzat tulajdonában lévő műtárgyak kihelyezésével kapcsolatos döntéseket az Önkormányzat hozza meg a jövőben, ne a polgármester egy személyben.

Elfogadta a Képviselő-testület Szabó Tamás polgármester szabadságtervét is. A polgármestert törvényi előírások szerint 25 nap alapszabadság és további 14 nap pótszabadság illeti meg, azaz összesen évi 39 szabadnap. Szabó Tamás 2021-ben összesen 32 szabadnapot használt fel, így 7 napot átvitt 2022-re. 2022. évben így összesen 46 nap szabadságot vehet ki. Ennek a beosztására elkészítette az előzetes tervét a törvényi előírásoknak megfelelően.

Egy törvénymódosítás értelmében 2022. január 1-től emelkedik a polgármesterek illetménye. Eddig az államtitkári illetményekhez kötve volt megállapítva településméret szerint ez az összeg, most azonban új bértáblát határoztak meg kifejezetten a polgármesterek számára. Mindezek miatt

Szabó Tamás illetménye az eddigi bruttó 598 300 forintról bruttó 845 000 forintra emelkedett.

Munkájával összefüggő költségeinek a fedezésére a Képviselő-testület a korábbi gyakorlatnak megfelelően az illetménye 15%-ának megfelelő mértékű költségtérítést is megállapított a számára. A polgármester költségtérítése így a korábbi bruttó 89 700 forintról bruttó 126 800 forintra emelkedett.

Megállapította a Testület a polgármester és a Polgármesteri Hivatal dolgozói 2022. évi cafetéria-keretét is. Szintén törvényi előírás szerint ennek a juttatásnak a minimális mértéke a Polgármesteri Hivatalban alkalmazott illetményalap ötszöröse. A köztisztviselők 2022-ben helyben alkalmazandó illetményalapját pedig a Képviselő-testület állapította meg bruttó 60 000 forintban. Mindezeknek megfelelően

a polgármester és a Hivatal dolgozóinak az éves cafetéria kerete 2022-ben bruttó 300 000 Ft.

Szabó Tamás polgármester éves munkájának értékelése, juttatásainak meghatározása

Elfogadta a Képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal 2021. évi tevékenységéről szóló beszámolót. Ebből kiderül, hogy

a Hivatal komoly munkaerőhiánnyal küzd, miután a köztisztviselői illetménye nagyon alacsony.

A Hivatal engedélyezett létszámkerete 27 fő, amiből 6 álláshely volt betöltetlen az év végén. Feik Csaba jegyző beszámolójában háláját fejezte ki a Képviselő-testület felé, amiért helyi szinten 2022. évre is megemelte a köztisztviselők illetményalapját, illetve illetménykiegészítést is megállapított számukra. A Hivatal életében 2021-ben is meghatározó volt a járványügyi veszélyhelyzetben kialakított működés rend, ugyanis az év első felében úgy kellett döntéseket hozni, hogy a Képviselő-testület és a bizottságok nem ülésezhettek. Feik Csaba beszámolójában kitért arra is, hogy a Hivatal épülete nagyon leromlott állapotban van, penészes, dohos irodákban kell a köztisztviselőknek végezniük a munkájukat. Mindenképpen fontosnak tartaná, hogy a Város egy megfelelő Városháza kialakításáról gondoskodjon.

A Hivatal Pénzügyi Irodájának vezetője beszámolójában tájékoztatott arról, hogy a betöltetlen álláshelyek miatt a dolgozóknak folyamatosan túlórázniuk kell a feladatok ellátásához. Az Iroda ellátja az Önkormányzat adóztatással kapcsolatos feladatait, továbbá az Önkormányzat és minden önkormányzati intézmény gazdálkodási, könyvelési feladatait. Elkészíti a Város Költségvetését és folyamatosan nyomon követi annak teljesülését. Nyilvántartja és kezeli az Önkormányzat vagyonát, ingatlanjait, tárgyi eszközeit. Részt vesz az egyes beruházásokhoz kapcsolódó támogatások elszámolásában, a közbeszerzések és a beruházások adminisztrációjának az elvégzésében. Az Iroda engedélyezett létszámkerete 11 fő, amiből 3 álláshely volt betöltetlen az év végén.

A Hivatal Igazgatási Irodájának vezetője is folyamatos fluktuációról, munkaerő-hiányról számolt be. Az Iroda ellátja az Önkormányzat hatósági, anyakönyvezési feladatait, az iktatási feladatokat, illetve a Képviselő-testület melletti adminisztrációs feladatokat. Intézi a lakosság különböző szociális ellátási jogosultságaival kapcsolatos ügyeket, a gyermekvédelmi, gyermekétkeztetési és lakásfenntartási támogatásokat, a rendkívüli települési támogatásokat. Az Iroda vezetője beszámolt róla, hogy 2021. októberében a Fejér Megyei Levéltár ellenőrzést végzett a Hivatal irattáraiban, és mindent rendben talált. Júniusban a Fejér Megyei Kormányhivatal Szociális és Gyámhivatala is ellenőrzést végzett, aminek eredményeként megállapították, hogy a gyámhatósági és gyermekvédelmi ügyek tekintetében az ügyintézés megfelelő színvonalú a Hivatalban. Az Iroda engedélyezett létszámkerete 7 fő, amiből 1 álláshely volt betöltetlen az év végén.

Gólics Ildikó képviselő a Testület ülésén hozzászólásában reményét fejezte ki, hogy az önkormányzat által biztosított bérkiegészítések és a Kormányzat által biztosított adókedvezmények a jövőben lehetővé teszik az üresen álló álláshelyek feltöltését a Hivatalban. Hozzászólásomban (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója) elmondtam, hogy véleményem szerint a munkaerőhiányon az enyhítene, ha a Kormány végre központilag emelné a 2008. óta változatlan köztisztviselői illetményeket.

Határozatot fogadott el a Testület a Helyi Esélyegyenlőségi Program (HEP) felülvizsgálatáról. Ezt a dokumentumot az Önkormányzatnak két évente kell aktualizálnia. A javaslatokat az esetleges módosításokra a Hivatal március 10-ig várja. Az aktualizált HEP több pályázati felhívásban elvárás, amire az Önkormányzat támogatási kérelmet szeretne benyújtani. Hozzászólásomban (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója) felvetettem, hogy a dokumentum felülvizsgálatának a folyamatába véleményem szerint szakértőket kellene bevonni, mivel a HEP megalkotása speciális szaktudást igényel. Szabó Tamás polgármester válaszában elmondta, hogy megvizsgálják, hogy a Polgármesteri Hivatal apparátusával ezt a felülvizsgálatot el tudja-e végezni az Önkormányzat, vagy szükséges külső szakemberek bevonása a feladat elvégzéséhez.

Egy Lavotta utcai telek ügyében érkezett kérelem az ott lakóktól, akik tulajdonosai a telken álló háznak és rendelkeznek a telek földhasználati jogával is, azonban a telek az Önkormányzat tulajdona. A Polgármesteri Hivatal elkészíttette a telek értékbecslést, ez alapján pedig Szabó Tamás polgármester

bruttó 810 000 Ft-os vételáron javasolja a telek eladását.

A Képviselő-testület az eladást egyöntetűleg jóvá hagyta.

Elfogadta a Képviselő-testület a Dunakavics Kft 2021. évi éves beszámolóját. A beszámolót január 30-ig kellett benyújtani a végelszámolási eljárásban. A Társaság végelszámolója elmondta, hogy a végelszámoláshoz mindent előkészítettek, mindennel elszámoltak, minden szerződésüket felmondták. A végelszámolás terv szerint halad.

Gólics Ildikó hozzászólásában

nehezményezte, hogy a Város az elmúlt két évben nem kötött szerződést a hóeltakarítási feladatok elvégzésére.

Elmondása szerint számos eszköz volt a Dunakavics Kft tulajdonában az utak síkosságmentesítéséhez. Véleménye szerint ezek a mulasztások nem megengedhetők az Önkormányzat számára, javasolja ezért, hogy a jövőben a Városgazdálkodási Iroda úgy szervezze a munkáját, hogy a síkosságmentesítésről időben tudjon gondoskodni. Az Iroda vezetője elmondta, hogy kidolgoztak egy ügyeleti rendszert annak érdekében, hogy ezt a feladatot megfelelően el tudják látni a jövőben. Elmondta továbbá, hogy

a rendelkezésre álló eszközök és gépek műszaki állapota nem teszi lehetővé a megfelelő feladatellátást,

a géppark frissítése nélkül ez a jövőben sem lesz lehetséges. A Dunakavics korábbi ügyvezetője ehhez hozzátette, hogy az idei tél egyetlen havazással és faggyal érintett napján 2 tonna sót szórtak ki a társaság és további vállalkozások dolgozói a Város útjain. Úgy gondolja, hogy a téli útviszonyoknak megfelelően közlekedve a Városban nem volt balesetveszélyes útszakasz. Elmondták azt is, hogy az Iroda nem talál traktorost, aki kezelné a gépeket, mert nem biztosított a szükséges fedezet a megfelelő munkások bérezéséhez. Megköszönték ugyanakkor Sandi József képviselőnek, a Duna Herba Szociális Szövetkezet vezetőjének, hogy a síkosságmentesítési munkában önkéntesen részt vettek.

Gólics Ildikó elmondta, hogy az előző Önkormányzat beszerzett néhány éve két új multifunkciós kistraktort, amiknek hótoló lapátja és sószóró adaptere is volt. Nehezményezte, hogy ezeket a gépeket az Önkormányzat nem használja. Papp György képviselő hozzászólásában hozzátette, hogy a Város területén több helyen megtalálhatók sótároló ládák, amiknek az a funkciója, hogy a Város Népe ezekből tudjon síkosságmentesítő anyagot vételezni a lakókörnyezetének a síkosságmentesítéséhez. Kérte, hogy az Önkormányzat ezeknek az állapotát is vizsgálja felül, illetve ezeket is töltse fel. Sandi József képviselő válaszában elmondta, hogy véleménye szerint a kistraktorok csak fűnyírásra alkalmasak, mert nem összkerék-meghajtásúak. Utólag hibának tartja ezeknek a gépeknek a beszerzését. Papp György hozzátette még, hogy véleménye szerint a meredek utcák akkor is balesetveszélyesek, ha nincs csapadék, de fagyos az időjárás, ugyanis a dértől is csúszóssá válnak. Hozzászólásomban (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója) felvetettem, hogy a kerékpárút síkosságmentesítését is fontos feladatnak tartom, amit én úgy tapasztaltam, hogy nem végzett el senki, mivel a Városgazdálkodás szereplői a közutakra koncentráltak. A Dunakavics korábbi ügyvezetője elmondta, hogy lesózták a kerékpárutat is, azonban a letaposott, eljegesedett havon nem volt hatásos ez az eljárás.

Gólics Ildikó képviselő a Dunakavics záró leltárát szerette volna látni, aminek a rendelkezésre bocsátására a polgármester ígéretet tett. Szabó Tamás a síkosságmentesítési vitához hozzátette még, hogy a 3-4 centis havat véleménye szerint hókotró gépekkel nem lehet eltolni, azt egyszerűen söprűvel el kell söpörni. A hóeltakarítási feladatok ellátására kötendő szerződéssel kapcsolatban pedig elmondta, hogy

több helyi vállalkozóval is felvette a kapcsolatot, azonban senki nem vállalta a feladatot.

Többen úgy nyilatkoztak, hogy a folyamatos elmarasztaló lakossági vélemények miatt sem kívánnak ebbe a munkába belefolyni. Problémát jelentett továbbra az is a korábbi vállalkozónál, hogy a 2018/2019 téli munkáinak az ellenértékét az Önkormányzat csak 2020-an fizette meg. Mindezek ellenére több vállalkozó is ígéretet tett arra, hogy igazán nagy havazások esetén segítséget fognak nyújtani az Önkormányzatnak az esetleges fennakadások elhárításában.

A Dunakavics Kft 2021. évi beszámolójának elfogadása

Elfogadta a Képviselő-testület több, fejlesztések előkészítésével kapcsolatos előterjesztésemet (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója). Javaslatot tettem arra, hogy az Önkormányzat nyújtson be támogatási kérelmet a „Belterületi utak felújítása” elnevezésű pályázati felhívásra. A felhívás keretében gyűjtőutak, kiszolgáló-, lakó- és vegyes használatú utak építésére, korszerűsítésére igényelhetnek támogatást az önkormányzatok, Fejér megyében egy 2,6 milliárd forintos keret erejéig. A támogatási kérelmek benyújtásának határideje 2022. április 25. Javasoltam, hogy

az Önkormányzat a Dózsa György út – Táncsics utca önkormányzati kezelésben lévő szakaszainak minél nagyobb részét jelölje meg a pályázat keretében felújítandó útszakaszként.

Végül javasoltam, hogy a pályázat elkészíttetésére az Önkormányzat különítsen el bruttó 1 millió forint keretösszeget. Gólics Ildikó képviselő hozzászólásában kifejezte, hogy örömmel látja, hogy az Önkormányzat támogatási kérelmeket nyújt be a Város fejlesztésére, azonban kérte azt is, hogy a folyamatban lévő pályázatok lezárására is fordítson figyelmet a Hivatal.

Javasoltam továbbá, hogy az Önkormányzat a pályázattól függetlenül is készíttesse el a Dózsa György út – Táncsics Mihály utca útvonal Rákóczi utcától a Kossuth utcáig tartó szakaszának a komplex felújításáról szóló tanulmánytervet. Ezáltal az Önkormányzat meg tudja határozni a legmegfelelőbb műszaki megoldásokat, illetve az egyes részfeladatok várható költségeit. Ezeknek az ismeretében aztán igényelhet további támogatási összegeket a pályázati lehetőségek függvényében, illetve saját beruházásban is megvalósíthatja a komplex felújítás egyes elemeit. Javasoltam a tanulmányterv elkészítésére bruttó 4 millió forint keretösszeg meghatározását. Novozánszky Katalin bizottsági tag a Pénzügyi Bizottság ülésén felvetette, hogy tudomása szerint korábban már készített ennek az útnak a felújítására vonatkozó tervet az Önkormányzat. Szabó Tamás polgármester válaszában elmondta, hogy valóban készült ilyen terv 2008-ban, azonban azóta ez a terv elavult, illetve nem számolt buszmegállók vagy kerékpárút kialakításával sem. Természetesen vannak annak a tervnek felhasználható elemei, de szükségesnek látja a polgármester is új, bővített tartalmú tervek készíttetését. Javaslataimat a Képviselő-testület egyöntetűleg elfogadta.

A Dózsa György út felújításának előkészítése

A Képviselő-testület ülésének a végén Szabó Tamás polgármester tájékoztatott arról, hogy február elsejétől az újonnan létrehozott Városgazdálkodási Iroda vezetője Oszlánszki Zsolt lett, aki a közelmúltban helyezkedett el a Polgármesteri Hivatalban, akkor még közterület-felügyelőként.

A Testület nyílt ülése után zárt ülésen döntöttek a képviselők a Városi kitüntetések adományozásáról. A kitüntetettek részére a kitüntetések átadására a március 15-i önkormányzati ünnepségen kerül sor.

A Pénzügyi Bizottság január 19-i ülésén elfogadta a Város aktuális közbiztonsági helyzetéről szóló beszámolót. A Rendőrőrs beszámolójából kiderül, hogy 2021-ben a közlekedési bűncselekményeken kívül minden bűncselekmény kategóriában csökkent az elkövetések száma 2020-hoz képest. 2021. decemberében egy kiemelkedő bűncselekmény történt:

Sinatelepen a Madách utcában két család összeverekedett,

a verekedés egyik résztvevője pedig egy késsel több helyen megszúrta és megvágta a verekedés egy másik résztvevőjét, aki nyolc napon belül, illetve 8 napon túl gyógyuló sérüléseket is szerzett. A verekedésben résztvevőket a Rendőrség elfogta, kihallgatta. A Város 24 db térfigyelő kamerája közül január 1-én csak 18 üzemelt. A Kispusztai út és a Rákóczi utca kereszteződésében lévő kamerát ismeretlenek festékkel lefújták, megrongálták, illetve a kamera alatt lévő sebességjelző kijelzőt is betörték. A Testület által a kamera-rendszer karbantartására augusztusban elkülönített egymillió forintos keret továbbra sem került felhasználásra. A kamerákat üzemeltető rendőrök decemberben 2 gyanús tevékenységet észleltek a kamerák segítségével, további 10 esetben pedig kérésre adták ki a kamerák korábbi felvételeit. Jogsértést a kamerákkal decemberben nem észleltek. A kiemelkedő júliusi adathoz képest az észlelések száma negyedére esett vissza.

A Pénzügyi Bizottság elfogadta a 2022. évi munkatervét is.

A Pénzügyi Bizottság üléséről készült teljes felvétel itt tekinthető meg:

 A Testületi ülésről készült teljes felvétel itt tekinthető meg:

komment
Címkék: KÖZÖS ERŐVEL

A bejegyzés trackback címe:

https://ercsifalanszter.blog.hu/api/trackback/id/tr517737474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása