ERCSI FALANSZTER

Másfél milliárdos beruházás kezdődik a Cukorgyárban

2021. december 14. 19:00 - FischerÁdám

Másfél milliárdos beruházással tervez hulladékfeldolgozó-üzemet telepíteni a cukorgyári ipari területre az osztrák Loacker Kft. Az ügyvezetők elmondták, hogy nem égetnek semmit, és vegyszeres eljárásokat sem alkalmaznak. A Járóbeteg-szakellátó felhívására az ülés napjáig 2 788 000 Ft, január végéig összesen 4 350 000 Ft adomány érkezett. Elfogadta a Testület a polgármester és a képviselők beszámolóit az éves munkájukról. A Dunakavics Kft 2021. második félévében egyebek mellett összegyűjtött 400 m3 illegálisan lerakott hulladékot, közreműködtek a Duna-parti szökőkút megépítésében, fákat ültetett, illetve részt vett 590 mázsa szociális tűzifa kitermelésében és szétosztásában. A Társaság 2022-től a Polgármesteri Hivatal Városgazdálkodási Irodájaként folytatja a munkát. 2022-ben is novemberben lesz Közmeghallgatás. A Testület 2022-re is megemelte a Polgármesteri Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők illetményalapját és illetménykiegészítését, miután a Kormány azon 2008 óta nem változtatott. Elkészült a Polgármesteri Hivatal fűtési rendszerének a javítása és a közvilágítási rendszerrel kapcsolatos helyreállítások a Kodály Zoltán utcában és Sinatelepen. A Képviselő-testület döntése értelmében az Művelődési ház új vezetője Elszeszerné Sólyom Anna lett. Fischer Ádám alpolgármester beszámolója az Önkormányzat decemberi üléseinek döntéseiről.

f_001_1_1.png

Elfogadta a Képviselő-testület a Településszerkezeti terv és a Helyi Építési Szabályzat módosításával kapcsolatos előterjesztéseket. A módosításokra azért volt szükség, hogy meg tudja kezdeni a beruházását az a hulladék-feldolgozó vállalat, amelyik a Cukorgyár területén több telket is megvásárolt azzal a céllal, hogy ide telepíti az üzemét. A módosítások 11 földrészletet érintenek, összesen 12 hektár területen. Ezeknek a besorolása eddig „kereskedelmi-szolgáltató gazdasági terület” volt, a módosítások értelmében azonban létrejön egy új besorolási kategória: a „különleges hulladékkezelő építési terület”. Ez a 11 földrészlet ez alá a kategória alá fog tartozni. Erre a besorolási kategóriára olyan paramétereket írt elő az Önkormányzat, melyek szerint a telkek területének maximum 40%-a építhető be, 40%-a pedig zöldterületként alakítandó ki. A telkeken 3-18 m magas építmények építhetők. A telekhatárok mentén 5 méter zöldsáv alakítandó ki, a lakóterületekkel határos telekhatárokon pedig zajvédő falakat szükséges építeni.

A Testületi ülésre eljöttek a beruházó vállalat: a Loacker Hulladékhasznosító Kft vezetői, és részletes tájékoztatást adtak a terveikről. Elmondták, hogy a vállalt egy 135 éves múltra visszatekintő osztrák vállalkozás, aminek közel 40 telephelye van Ausztriában, Németországban, Svájcban, Szlovákiában és Magyarországon. A tevékenységük abból áll, hogy

különböző ipari hulladékokat vásárolnak közszolgáltatóktól, amiből mechanikai eljárásokkal ipari alapanyagokat állítanak elő és hoznak újra forgalomba.

Kémiai eljárásokat nem alkalmaznak, nem használnak vegyszereket a hulladék feldolgozásához, és nem is égetnek semmit. Foglalkoznak fém, műanyag, üveg, papír, fa, valamint elektronikai hulladékok feldolgozásával is. A cukorgyári területek megvásárlása 3 éves folyamat eredménye volt számukra a sok tulajdonos és a különböző jelzálogjogok miatt. A területen 1,5 milliárd forintos beruházást kívánnak megvalósítani. A vállalatnak Magyarországon 93 alkalmazottja van, az idei évi helyi iparűzési adó befizetésük (egyelőre nem Ercsiben) 37,5 millió forint volt. Két kisebb telephellyel rendelkeznek Budapesten, ezeket kívánnák Ercsibe költöztetni.

Gólics Ildikó képviselő arról érdeklődött, hogy milyen nagyságrendű szállításra kell számítani a felépítendő üzemben, illetve a szállítások milyen útvonalon fognak zajlani. Ezen kívül kérdést tett fel arra vonatkozóan is, hogy hány fő foglalkoztatottal kalkulál a vállalat az ercsi üzemében. Az ügyvezetők válaszukban elmondták, hogy 75-80 fő alkalmazásával számolnak, a szállítások tekintetében pedig a Vízmű út felől van bejáratuk a telephelyükre, de szolgalmi joggal rendelkeznek a belső útra is. Kifejezték, hogy azon az útvonalon kívánnak közlekedni, ahol a Városnak jobban megfelel. Hozzátették, hogy hetente 1-2 vonat is érkezne hozzájuk a terveik szerint. Vajdics András képviselő arról kérdezett, hogy milyen típusú munkaerőre lesz szüksége a vállalatnak. Az ügyvezetők elmondták, hogy irodistákat, gépkezelőket, teherautó-vezetőket és segédmunkásokat alkalmaznak. A 75 fős tervezett létszámból 5-6 fő lehet a segédmunkások száma, mivel a tevékenységük nagyarányban gépesített. Úgy kalkulálnak, hogy a meglévő telephelyeikről mintegy 20 fő fogja követni a céget az ercsi telephelyre, a többi alkalmazottat a környékbeli lakosokból szeretnék felvenni.

Hozzászólásomban (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója) azt a lakossági kérdést tolmácsoltam az ügyvezetők felé, hogy a cukorgyáriak azt szeretnék, ha a vállalat a működése során a Vízmű út felől közlekedne be a telephelyére a teherautóival, sőt: azt is szeretnék, ha megoldható lenne, hogy a már működő cementüzem autói is erről járjanak be. Kérdést tettem fel azzal kapcsolatban, hogy az ügyvezetők látnak-e erre esélyt. Az ügyvezetők a felvetésre pozitívan reagáltak, elmondták, hogy

az ő közlekedésük természetesen megoldható a Vízmű úton keresztül, és az elől sem zárkóznak el, hogy a cementüzem autóinak is biztosítsanak bejárást erről az oldalról,

azonban ehhez további egyeztetések szükségesek. Javasoltam, hogy ezekben az egyeztetésekben működjön közre az Önkormányzat.

A Cukorgyár területén létesítendő hulladékfeldolgozó vezetőinek tájékoztatója

Elfogadta a Képviselő-testület a Járóbeteg-szakellátó beszámolóját az általuk folytatott adománygyűjtés állásáról. Az ülés napján az adománygyűjtés 2 788 000 Ft-nál tartott. Ehhez hozzájárult több, az ellátási területbe tartozó Önkormányzat. Iváncsa és Ráckeresztúr 1-1 millió forintot adományozott, míg Baracska 125, Beloiannisz pedig 100 000 forintot. Adony Önkormányzatától is kapott ígéretet az ügyvezető, de ez az összeg az ülés napjáig még nem érkezett meg a szakrendelőhöz. Hozzájárult a gyűjtéshez továbbá több helyi vállalkozás és magánszemély is. A szakrendelő ügyvezetője elmondta, hogy beszerzésre került az új szívultrahang, amit az Önkormányzat által korábban folyósított kölcsön elengedésével megmaradó forrásaik terhére szereztek be. Az intézményben dolgozó kardiológus szerint ilyen modern berendezés még a székesfehérvári kórházban sincs. Az adománygyűjtés 2022. januárjában már 4 350 000 forintnál tartott. Az akció 2022-ben is folytatódik,

az adományokat az Ercsi Járóbeteg-szakellátó Egészségügyi Központ Nonprofit Kft a Takarékbanknál vezetett 50420032-10004782 számlaszámán várja.

Az ügyvezető beszélt arról is, hogy december elsején megjelent egy kormányrendelet, aminek az értelmében minden egészségügyi szolgálati jogviszonyban dolgozó alkalmazott számára, aki korábban nem részesült még jutalomban, de rendelkezik 25; 30 vagy 40 éves egészségügyi munkatapasztalattal, annak jubileumi jutalmat kell fizetni az év végéig, aminek a mértéke a fenti sorrendben: a dolgozó 2; 3; illetve 5 havi illetményének megfelelő összeg. Emiatt a szakellátónak 11-16 milliós, az alapellátásnak pedig 12 milliós fizetési kötelezettsége keletkezhet még 2021. évben, aminek a megfizetésére egyik intézménynek sincs forrása. Az ügyvezető elmondta, hogy a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) bekérte az intézményektől a jubileumi jutalmakra vonatkozó adatokat, azonban nem világos, hogy az Állam biztosít-e forrást ezeknek a megfizetésére, vagy az intézményeknek, azaz áttételesen az Önkormányzatnak kell-e megfizetnie ezt. Szabó Tamás polgármester felháborítónak nevezte, hogy az év végén ilyen rövid határidővel ilyen nagy mértékű terhet rak a Kormány az egészségügyi intézményekre, és arról tájékoztatta az ügyvezetőt, hogy az Önkormányzat sem tud az év végéig előteremteni ekkora összeget. Végül az a döntés született, hogy az Önkormányzat és az intézmények kivárnak azzal kapcsolatban, hogy a NEAK milyen célból kérte be az adatokat, illetve várják a Kormány további tájékoztatását.

Az ügyvezető végül azt is elmondta, hogy az ülés napjáig Ercsiben összesen 9 606 koronavírus elleni védőoltást adtak be, ami kiemelkedő szám a térségben. Hozzátette, hogy az oltópont működtetésének többletköltsége 3,6 millió forint volt, aminek a megtérítésére kérelmet nyújtottak be a NEAK-hoz.

A Járóbeteg-szakellátó tájékoztatója az adománygyűjtés állásáról

A Testület elfogadta az Eötvös József Nyugdíjasklub, illetve a Zöldövezet Alapítvány beadványait, amiben azt kérelmezi a két szervezet, hogy az év utolsó hónapjaiban kapott működési támogatások felhasználhatóságának és elszámolhatóságának a határidejét az Önkormányzat hosszabbítsa meg számukra. Előbbi szervezet június 30-ig, utóbbi március 15-ig kért és kapott haladékot. A Pénzügyi Bizottság ülésén Novozánszky Katalin bizottsági tag kérdésére a Hivatal előadta, hogy a hatályos rendelet nem zárja ki a határidő-hosszabbítás lehetőségét, csupán azt írja elő, hogy az adott szervezet addig nem kaphat újabb támogatást, amíg a korábban kapott támogatással nem számol el. Gólics Ildikó képviselő azt javasolta, hogy az Önkormányzat újra határozzon meg egy időszakot, amikor a támogatási kérelmeiket a szervezetek beadhatják.

Elfogadta a testület Krasznay Zoltán egyéni vállalkozó beszámolóját a közszolgálati műsorok gyártásáról. A vállalkozó megbízatása 2021. április óta tart. Az azóta eltelt 8 hónap alatt 140 videós tudósítást készítettek, összesen 614 perc terjedelemben. Fontos változás, hogy

a Magyar Televízió megvásárolta a Magyar Labdarúgó Bajnokság alsóbb osztályainak a közvetítési jogait is, így az Ercsi Kinizsi SE labdarúgó mérkőzéseiről az Önkormányzat megbízásából sem szabad felvételt készíteni.

A tárgyi időszakban a legkiemelkedőbb témák az Eötvös újratemetés folyamata, illetve az Eötvös-napok rendezvénysorozat voltak. A szolgáltató új háttértárolókat szerzett be, amin a nyersanyagokat és a vágott anyagokat átadják az Önkormányzat számára. Videóikat a Facebook felületükön átlagosan 1 000 felhasználó tekinti meg, a népszerűbbeket 3-5 000. A Youtube felületükön összesen 60 566 megtekintést értek el a videók ebben az időszakban, a feliratkozók száma pedig 88 felhasználóval emelkedett.

Elfogadta a Képviselő-testület a polgármester és a képviselők beszámolóit az éves munkájukról. Szabó Tamás polgármester beszámolójában emlékeztet arra, hogy 2021. júniusáig a Képviselő-testület hatásköreit a járványhelyzet miatt, Kormányzati döntés nyomán egyszemélyben gyakorolta. Az év történéseiből kiemelte, hogy szolgálatba állt a Városban egy új háziorvos, továbbá új intézményvezetőt neveztek ki a Szociális Szolgálat és a Művelődési Ház élére is, azonban utóbbi szerződése 3 hónap után felbontásra került. Október 19-től megnyitott a Város első bölcsődéje. A polgármester Eötvös József halálának évfordulójára festményt adományozott a Városnak. November 6-án megtörtént díszpolgárunk és nagyszülei újratemetése is. A szertartáshoz kapcsolódóan Szabó Tamás szintén a Városnak juttatott adományként oltárt állíttatott a Kápolna szentélyében.

Beszámolójában kiemelte, hogy 2022-ben az Önkormányzat pénzügyi helyzete stabilizálódott.

A folyamatban lévő beruházások ügyében beszámolt róla, hogy a pályázatok lezárása zajlik, a Duna-parti, valamint a Bölcsőde építésével kapcsolatos beruházások esetében az Önkormányzat kötbért vetett ki a Vállalkozókra, amiből a Duna-parton szökőkutat létesített, további szemeteseket és padokat helyeztetett ki, valamint mobil színpadot vásárolt. A Bölcsőde ügyében befolyt kötbért az intézmény udvarának a parkosítására fordította a Város. A Járóbeteg-szakellátóban megtörtént a röntgen készülék és a szívultrahang cseréje. A gazdasági élet kapcsán kiemelte, hogy 2021-ben megkezdte a működését Ercsiben az Épszerk-Pannónia Invest Kft és a Parafix Kft. A Feszo-Trade Kft és az Eszo Kft bővíti a meglévő kapacitásait, az Assix Kft pedig telket vásárolt a Városban. A cukorgyári ipari területen a CRH Kft fejleszti az üzemét, a Loacker Kft pedig új üzemet épít. A Város társadalmi- és sportszervezetei összesen 26,5 milliós támogatásban részesültek 2021-ben. A polgármester az év folyamán nem vett fel költségtérítés. A Települési Önkormányzatok Országos Szövetségében gazdálkodási tanácsnoki feladatokat lát el.

Beszámolómban (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója) kiemeltem, hogy az év elején több módosító-javaslatot is benyújtottam a Város Költségvetésének a tervezetéhez, ezek azonban nem kerültek be a végleges rendeletbe. Javasoltam például a Dózsa György út felújításához tanulmánytervek elkészíttetését, erre azonban nem került sor. Javasoltam továbbá, hogy a polgármester nevezzen ki referenseket az egyes önkormányzati ügyek igazgatására a képviselők közül a jobb munkamegosztás érdekében, azonban ezt a javaslatomat sem fogadta be az Önkormányzat. Fontosnak tartottam volna például az intézmények dologi kiadásainak és beruházási igényeinek a nyomon követését, a Járóbeteg-szakellátó finanszírozásának az átgondolását, illetve a Városüzemeltetési tevékenység jobb megszervezését. Lépéseket tettem annak érdekében, hogy az Ercsi Állomás felújítása kerüljön be a következő 20 év vasútfejlesztési irányait meghatározó Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiába. Ezen törekvéseimet siker koronázta, az év utolsó napjaiban megjelent Kormányhatározat utasítást ad az állomásunk felújítására középtávú intézkedésként. Az év folyamán megszerveztem az Ercsi Híradó terjesztését, miután a Magyar Posta ezt a feladatot tovább nem vállalta. Az újság szerkesztésében is rendszeresen részt veszek. Részt vettem továbbá a második bölcsőde felépítésére irányuló közbeszerzési eljárások lebonyolításában, illetve folyamatosan figyeltem az Önkormányzat előtt nyitva álló pályázati lehetőségeket.

Az év végén az „Élhető települések” pályázati felhívásra benyújtandó önkormányzati pályázat összeállítását koordináltam.

Az év folyamán folyamatosan figyelemmel kísértem az Önkormányzat költségvetési helyzetét, és minden alkalommal a felelős gazdálkodás mellett, a felelőtlen költekezés ellen foglaltam állást a Testületben. Szabó Tamás polgármester megbetegedése miatt az Eötvös napok alatt egy rövid ideig én irányítottam a Várost. Szorgalmaztam több, régóta problémát jelentő ügy mielőbbi megoldását úgy, mint a közvilágítási hálózaton történt meghibásodások javítását, illetve az elszaporodott patkányok irtásának a megszervezését. A beszámolóm ide kattintva olvasható teljes terjedelmében.

Baczakó Andra képviselő az oltóponton és a Egészségfejlesztési Irodában elvégzett munkáját emelte ki. Békes Norbert képviselő különböző közterületi és forgalmi renddel kapcsolatos problémák megoldásában vett részt amellett, hogy számos társadalmi és sportszervezetnek tagja a Városban. Győrfiné Csőke Anikó képviselő szintén az oltóponton végzett munkáját emelte ki, továbbá a Szabadság utca lakói körében kezdeményezett aláírásgyűjtést, aminek az eredményeként az utcát zsákutcává alakították. Gólics Ildikó képviselő részt vett a Művelődési ház intézményvezetői pályázatait elbíráló bizottság és a Közbiztonsági munkacsoport munkájában, továbbá a Humán Bizottság elnöki feladatait is ellátta, annak megszűnéséig. Az év folyamán társadalmi szervezeteknek segített pályázatokat benyújtani a Nemzeti Együttműködési Alap felhívásaira,

aminek eredményeként több tízmillió forint támogatásban részesültek ercsi szervezetek.

Papp György képviselő közbiztonsági tanácsnokként a Közbiztonsági munkacsoport munkáját koordinálja. Az év folyamán a bűnügyi statisztikákban javulást értek el a Rendőrséggel közösen. Felülvizsgálták a közlekedési rendet, ami több helyen a javaslatukra módosult. Az illegális hulladéklerakás felszámolása lehetőségeinek a feltárására konferenciát szervezett. Javaslatot tett a térfigyelő-kamerarendszerben keletkezett meghibásodások javításához forrás biztosítására, amit a Testület el is fogadott. Tagja a Polgárőrségnek és az Ercsi Kinizsi elnökségének. Sandi József képviselő a Duna Herba Szociális Szövetkezet elnökeként aktívan részt vesz a Városüzemeltetési feladatok ellátásban, továbbá tagja számos társadalmi szervezetnek is. Vajdics András képviselő a Pénzügyi Bizottság elnöki feladatait látja el. Javaslatot tett a Város csapadékvíz-elvezető hálózatának a felmérésére és a hiányosságok javítására. Részt vesz a Költségvetési rendelet előkészítésében és az Önkormányzat rendeleteinek a folyamatos felülvizsgálatában.

Elfogadta a Testület a Pénzügyi, Fejlesztési és Közbiztonsági Bizottság 2021. évi tevékenységéről szóló beszámolót. Ebből kiderült, hogy a Bizottság főbb feladatai a Költségvetés tervezése és időszakos módosítása, az Önkormányzati Rendeletek folyamatos felülvizsgálata, a Közbeszerzések elbírálása, az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok beszámolóinak a tárgyalása, valamint a közbiztonsági helyzet tárgyalása voltak. Az év folyamán a Bizottság 5 munkaterv szerinti, valamint 8 rendkívüli ülésen összesen 151 határozatot hozott. A Bizottság elvégezte a társadalmi és sportszervezetek elszámolásainak, valamint az Önkormányzati Rendeletek és szerződések aktuális állapotának az ellenőrzését. A Képviselő-testület elfogadta a Bizottság 2022. évi ellenőrzési tervét is, amiben ugyanezeket az ellenőrzési feladatokat nevesíti saját maga számára a Bizottság. Az ellenőrzések felelőse Vajdics András bizottsági elnök, az ellenőrzések határideje pedig 2022. december 31.

Elfogadta a Képviselő-testület a Dunakavics Kft második félévről szóló beszámolóját. A Társaság fő tevékenységei a városüzemeltetési, városgazdálkodási feladatok ellátása, valamint a közmunka megszervezése, de teljesítenek intézményi megrendeléseket is.

Pályázati forrásból összegyűjtöttek 13 db 30 m3-es konténernyi illegálisan lerakott hulladékot a Savanyúrét területén.

Összesen 35 háztartásból szállítottak el zöldhulladékot. Két alkalommal szerveztek elektronikai hulladékgyűjtést. Folyamatosan végzik a közlekedési táblák pótlását, valamint a Város virágládáinak a karbantartását. Részt vesznek a folyamatban lévő beruházások befejező munkáiban. Közreműködtek a Duna-parti szökőkút megépítésében és a Bölcsőde udvarának a parkosításában is. Az Eötvös-család újratemetése előtt festettek a Kápolnában és rendezték a környezetét. Pályázati forrásból szerzett platán és kőrisfákat ültettek a Duna-parton, illetve a Dózsa György úton. Az Eötvös József Emlékház szeptemberben bedőlt kerítését újjáépítették. Részt vesznek a Polgármesteri Hivatal irodáinak a felújításában is. A Duna Herba Szociális Szövetkezettel közösen kitermeltek 590 mázsa elszáradt, vagy nem őshonos fát a Város erdőiből, amit felaprítás után szociális tűzifaként osztottak szét a rászorulók között. A Dunakavics Kft 2021. december 31-ével befejezte a működését, és

2022-től változatlan állománnyal és eszközökkel a Polgármesteri Hivatal Városgazdálkodási Irodájaként folytatják a munkát.

A Dunakavics Kft-ben megszűnésekor 9 fő dolgozott, akik átkerülnek a Polgármesteri Hivatal állományába. A 9 fős létszámot a Társaság ügyvezetője, egy titkár, egy traktoros, 3 karbantartó, 2 segédmunkás és a közmunkások koordinátora teszik ki.

A Városgazdálkodási Iroda létrehozásához szükség volt a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának a módosítására is. A Hivatal dolgozóinak létszáma 38 főre emelkedett. A Jegyző mellett 11 fő dolgozik a Pénzügyi Irodán, 7 fő az Igazgatási Irodán, 2 fő a Titkárságon, 4 fő pedig az Ügyfélszolgálaton. Az újonnan létrehozandó Városgazdálkodási Irodán 13 fő fog dolgozni. A Dunakavics korábbi 9 alkalmazottja mellé ebbe a szervezeti egységbe kerül 2 fő közterület-felügyelő, 1 fő műszaki előadó, illetve mindannyiuk munkájának az irányítására 1 fő irodavezető.

Döntés a Városgazdálkodási Iroda létrehozásával kapcsolatos változásokról

Elfogadta a Testület a 2022. évre vonatkozó munkatervét is. A Pénzügyi Bizottság ülésén Feik Csaba jegyző javaslatára még több felülvizsgálandó téma bekerült a tervezetbe. Januárban dönt a Képviselő-testület az iskolák felvételi körzeteiről és a Helyi Esélyegyenlőségi Terv szükséges fülvizsgálatáról, márciusban a bölcsődevezető megbízatásának lejárta miatt bölcsődevezetői pályázati felhívás közzétételéről, júniusban pedig az Integrált Településfejlesztési Stratégia szükséges felülvizsgálatáról.

Hozzászólásomban (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója) felvetettem, hogy az utóbbi években megszokott negyedévenkénti beszámolók a Költségvetés aktuális teljesüléséről kikerültek a munkatervből. Javasoltam a beszámolók újbóli felvételét a Testület programjába. Feik Csaba jegyző tájékoztatása szerint egy közelmúltban született Kormányzati döntés értelmében az Önkormányzat már nem köteles negyedévente beszámolót készíteni, elég csak évente egyszer. Válaszomban elmondtam, hogy ezt nem tartom elégségesnek, mert

a képviselői munkámhoz elengedhetetlennek tartom, hogy friss információkkal rendelkezzek arról, hogy milyen az Önkormányzat Költségvetési helyzete.

Enélkül nem tudok javaslatokat tenni az év közben felmerülő költségek fedezetére források átcsoportosításáról, mivel ebben az esetben nem lesz információm arról, hogy melyik Költségvetési soron vannak esetlegesen megtakarított forrásai a Városnak. Feik Csaba jegyző javaslatára a Bizottság 4 igen szavazattal úgy döntött, hogy a részletes beszámolókat nem javasolja betervezni a Testület munkatervébe, ellenben a Pénzügyi Bizottság negyedévente egyszerűsített beszámolókat tárgyalni fog a Költségvetési helyzettel kapcsolatban. Ebben az egyszerűsített beszámolóban csak a Költségvetés főbb összesítő sorairól lesznek adatok, nem fognak belőle részletek kiderülni az egyes részfeladatok teljesítésének a Költségvetési mérlegéről, azaz, hogy melyik feladat igényel többletforrásokat, illetve melyik feladat oldható meg a tervezettnél alacsonyabb összegből. Mivel ezt továbbra sem tartom elegendő információnak ahhoz, hogy felelős döntéseket hozzanak a képviselők Költségvetési ügyekben, a Testület ülésén újra javasoltam a beszámolók visszaépítését a munkatervbe. Módosító javaslatomat a Testület 2 igen szavazat és 1 tartózkodás mellett 5 nem szavazattal elutasította.

A Pénzügyi Bizottság ülésén

javasoltam továbbá, hogy az éves Közmeghallgatást a már megszokott áprilisi időpont helyett a 2021. évi állapotot fenntartva ütemezze a Testület novemberre.

A javaslat indoka az volt, hogy novemberben a következő évi Költségvetési rendelet előkészítése előtt a Város Népének így érdemi beleszólása lehet a következő évben megvalósítandó célok megfogalmazásába, míg áprilisban a Költségvetési rendelet elfogadása után két hónappal már jóval kevesebb mozgástere van az Önkormányzatnak új célok kijelölésére. Ezt a javaslatomat elfogadta a Pénzügyi Bizottság és a Képviselő-testület is. A munkatervet a Testület végül 1 nem szavazat és 1 tartózkodás mellett 6 igen szavazattal elfogadta.

Vita a Képviselő-testület 2022. évi munkatervéről

Elfogadta a Képviselő-testület a 2022. évre vonatkozó belső ellenőrzési tervét.

A Testület 2022-re is megemelte az Önkormányzat terhére a Polgármesteri Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők illetményalapját és illetménykiegészítését.

Az illetményalapot a Kormány 2008 óta nem emelte, mértéke 2022-ben is 38 650 Ft. A köztisztviselők fizetése különböző szorzók szerint ennek az összegnek a valahányszorosa. Az illetményalap mértékét a Képviselő-testület 2022. évre 60 000 Ft-ra emelte, emellé pedig a felsőfokú végzettségű köztisztviselők számára 30%-os illetménykiegészítést is megállapított. Kérdésemre (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója) a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Irodájának a vezetője elmondta, hogy a Hivatalban 38 dolgozóból 12 fő keresete a bértábla szerint nem éri el a garantált bérminimum szintjét, ezért ők csak ezt a törvényben rögzített garantált bérminimumot keresik meg. Az illetményalap és az illetménykiegészítés mindössze 6 fő esetében eredményez magasabb fizetést 2022-ben, az ő bérük így nagyjából bruttó 350 000 Ft-ra emelkedik. Az illetményalap emelése és az illetménykiegészítés összesen nagyjából 2 millió forintos többletköltséget jelent az Önkormányzat számára 2022-ben.

Kormányzati döntések értelmében a Képviselő-testület módosítani kényszerült a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról szóló, illetve a lakások és helyiségek elidegenítéséről szóló Önkormányzati Rendeleteket. Előbbibe azt kellett belefoglalni, hogy 2022. július elsejéig továbbra is ingyenesen működteti az Önkormányzat a Bölcsődét, azaz a Bölcsődét igénybe vevő szülőknek sem az ellátásért, sem az étkezésért nem kell térítési díjat fizetniük. A lakások elidegenítéséről szóló rendeletet pedig azért kellett módosítani, mert

a Kormány úgy döntött, hogy az Önkormányzatok nem dönthetik el, hogy bizonyos ingatlanjaikat el kívánják adni, vagy sem.

Ezért 6 db, korábban forgalomképtelennek, azaz nem eladhatónak minősített lakást kellett forgalomképes, azaz eladható kategóriába átsorolni. A 6 lakásból 2 db a Táncsics utcában, 3 db az Esze Tamás utcában, egy a Dózsa György úton található. A térítési díjak miatti módosítást 6 igen szavazattal 2 tartózkodás ellenében, a lakások elidegenítéséről szólót pedig 5 igennel, 3 tartózkodás ellenében fogadta el a Testület.

Kormányzati döntések miatti szükséges rendelet-módosítások

A Képviselő-testület felhatalmazta Szabó Tamás polgármestert az Integrált Településfejlesztési Stratégia felülvizsgálatához szükséges intézkedések megtételére. Ennek a felülvizsgálata az előkészítés alatt álló, a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program keretében benyújtandó önkormányzati pályázatokhoz kapcsolódóan van szükség. Előírás ugyanis, hogy az ITS-nek összhangban kell lennie a tervezett fejlesztésekkel. A módosítást az esetleges támogatások elnyerése után, a megvalósítandó fejlesztésekkel összhangban kell elvégeztetni. A módosítás elkészítésének a költségei elszámolhatók az esetleges támogatási összegek terhére.

Elfogadta a Testület Szabó Tamás polgármester beszámolóját a megelőző Testületi ülés óta végzett munkájáról. Ebből a folyamatban lévő beszerzésekkel kapcsolatban kiderült, hogy a menza tetőszerkezetének a javítását az Önkormányzat saját hatáskörben végzi el, amihez az anyagbeszerzést bonyolítják a Hivatal illetékesei.

A Polgármesteri Hivatal fűtési rendszerének a javítása megtörtént, ahogy a közvilágítási rendszerrel kapcsolatos helyreállítások is a Kodály Zoltán utcában és Sinatelepen.

A patkányirtással kapcsolatos beszerzési eljárásban beérkeztek az ajánlatok, ezeknek az elbírálása folyamatban van.

A beszámolóval kapcsolatban Gólics Ildikó képviselő arról kérdezett, hogy a Kápolnánál tapasztalt beázás megszüntetése megtörtént-e. A Dunakavics Kft ügyvezetője válaszában elmondta, hogy nem beázásról volt szó, hanem pára csapódott ki a hideg kőfelületekre, és ez csöpögött le. Ennek ellenére a szükséges helyeket körbeszigetelték. Gólics Ildikó azt is felvetette, hogy az Ipari Parkban lévő út a megnövekedett teherforgalom miatt rossz állapotban van. Érdeklődött afelől, hogy ez az út önkormányzati fenntartásban van-e. Szabó Tamás válaszában elmondta, hogy természetesen igen. A felújításához az Ipari Parkban telephellyel rendelkező vállalkozások anyagi hozzájárulására számítana az Önkormányzat. A vállalkozások erre mutatnak hajlandóságot, így az Önkormányzat a jövőben koordinátorként a vállalkozásokkal közösen tervezi felújíttatni az utat.

Papp György képviselő egy Dózsa György úti kátyúra hívta fel a figyelmet, illetve arra, hogy a Kodály Zoltán utcában korábban kidöntött villanyoszlop továbbra is az árokban van, ami balesetveszélyes, szükséges lenne ennek az elszállítása. A Dunakavics Kft ügyvezetője elmondta, hogy a szóban forgó törött, megrongálódott villanyoszlopot feldarabolták, így el tudják már szállítani. Ez hamarosan meg fog történni. Hozzászólásomban (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója) a Bercsényi utca Dózsa György út felőli végén kidöntött „Elsőbbségadás kötelező!” jelzőtábla javítását kértem a Dunakavics Kft-től, de az ügyvezető elmondta, hogy ezt az ülést megelőző napon már helyreállították. Feik Csaba jegyző hozzászólásában tájékoztatást adott arról, hogy a közterület-felügyelők megkezdték a Város összes közlekedési jelzőtáblája állapotának a felmérését, a Dunakavics Kft pedig folyamatosan végzi ezeknek a pótlását, helyreállítását. Papp György hozzászólásában azt kérte, hogy a közlekedési jelzőtáblákat érintő felmérésről a közterület-felügyelet tájékoztassa a Közbiztonsági munkacsoportot is. Felvetette továbbá, hogy a Csokonai utca végén, a Rába patak mellett lévő víznyelők el vannak dugulva. A Dunakavics Kft ügyvezetője ígéretet tett a probléma megoldására.

Polgármesteri beszámoló az előző ülés óta végzett munkáról

A Képviselő-testület nyílt ülése után tájékoztattam (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója) a képviselőket az „Élhető települések” című pályázati felhívásra készülő önkormányzati pályázat aktuális állásáról.

A Testület nyílt ülése után a képviselők zárt ülésen elbírálták a Művelődési ház intézményvezetői álláshelyének a betöltésére irányuló felhívásra beérkezett pályázatokat. A Képviselő-testület döntése értelmében

az intézmény új vezetője Elszeszerné Sólyom Anna lett.

Megbízatása 2022. január 10-től 5 éves időtartamra szól.

A Pénzügyi Bizottság tárgyalta a Város aktuális közbiztonsági helyzetéről szóló tájékoztatót, azonban – mivel a novemberi és a decemberi ülések között mindössze két hét telt el – a Rendőrség nem küldött frissített beszámolót. A Polgárőrség beszámolójából kiderült, hogy a Volánbusz ZRt kérésére megkezdték azoknak a buszoknak a biztosítását, amivel a gyerekek utaznak az iskolába reggelente.

A Testületi-ülésről készült teljes felvétel itt tekinthető meg:

komment
Címkék: KÖZÖS ERŐVEL

A bejegyzés trackback címe:

https://ercsifalanszter.blog.hu/api/trackback/id/tr6816822094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása