ERCSI FALANSZTER

Egyirányúvá válik a Fő utca, autós korlátozások a Duna-parton

2020. szeptember 29. 22:00 - FischerÁdám

Napirend előtt Gólics Ildikó hosszasan kritizálta az Ercsi Falanszter beszámolóit. Válaszomban (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója) a Duna-part örökbe fogadását javasoltam a helyi Fidesz körül kialakuló új közösség számára. Az új fogorvosnak nincs kapacitása ellátni a másik körzetbe tartozó betegeket, ezért az Önkormányzattal együtt arra kér mindenkit, hogy a saját körzetéhez tartozó fogorvost látogassa. Megvásárolhatja az Ercsi Önkormányzat a tagönkormányzatok üzletrészeit a szakrendelőben, míg az alapellátás vezetője a Veszélyhelyzet alatti állami segítség elégtelenségéről tájékoztatott. Feltölti az Önkormányzat a Szociális Szolgálat kríziskamráját. A Fő utca egyirányú, a Szabadság utca zsákutca lesz, a Duna-parton korlátozzák az autós forgalmat. Megújulnak a cukorgyári utcák. A Berkenye Baráti kőr és a Duna Herba Szociális Szövetkezet ingyenesen veszi gondozásába a Kastély melletti területeket. Fischer Ádám alpolgármester beszámolója az Önkormányzat szeptemberi üléseinek döntéseiről.

f_001_1.png

A Képviselő-testület ülése előtt az Önkormányzat köszöntötte nyugdíjba vonulása alkalmából Balázs-Fülöp Ferenc háziorvost, illetve Czobor Imre rendőralezredest.

Balázs-Fülöp Ferenc az ülésen egészségi okok miatt nem tudott részt venni. A polgármester megemlékezett róla, hogy a doktor 1990-ben Romániából települt Ercsibe, az azóta eltelt 30 évben pedig háziorvosként teljesített szolgálatot a Városban. Emlékeztetett, hogy Balázs-Fülöp Ferenc egy éven keresztül az Egészségház vezetője is volt, önkormányzati képviselőként pedig először 1998 és 2002 között, majd 2014 óta – eddig összesen 10 éven keresztül – szolgálja Ercsit. 

Szabó Tamás megköszönte Balázs-Fülöp Ferencnek – mind az egészségügy, mint az önkormányzatiság területén – a Városért végzett munkáját.


Dr. Balázs Fülöp Ferenc köszöntése

Czobor Imrét elsőként Papp György képviselő, közbiztonságért felelős tanácsnok köszöntötte. Elmondta, hogy a rendőralezredes 17 éven keresztül dolgozott Ercsi közbiztonságáért. Két éven keresztül volt a helyi rendőrőrs parancsnoka, egy évig az iskola ifjúsági nevelője, négy éven keresztül közbiztonságért felelős bizottsági tag. 2007-08-ban felügyelte ercsi térfigyelő-kamera rendszerének a megteremtését, aminek az üzemeltetésében azóta is részt vesz. 

Czobor Imre 52 évet töltött a rendőri pályán. Mind Papp György, mind Szabó Tamás megköszönte a munkáját, és jó egészséget kívántak neki a nyugdíjas évekhez.


Czobor Imre köszöntése

Szabó Tamás polgármester Sandi József képviselőnek is jókívánságait fejezte ki a közelmúltban megszületett unokája kapcsán.

Gólics Ildikó képviselő kérésére napirendre került az Ercsi Kinizsi Sportegyesület Evezős Szakosztály kérelme.

Gólics Ildikó napirend előtt is kérdéseket tett fel. Nehezményezte, hogy nem kapott választ az augusztus 25-i Testületi ülésen feltett kérdéseire. Emlékeztetett, hogy akkor azt kérte: a Polgármesteri Hivatal tekintse át az önkormányzati ingatlanok biztosításait. Bejelentést tett azügyben, hogy a helyi buszjárat sokszor nem várja meg a vonatról érkező utasokat. Kérdést tett fel azzal kapcsolatban, hogy tudomása szerint az Épszerk-Pannónia Invest Kft korábban egymillió forintot utalt át az Önkormányzat számára a Duna-kapu elnevezésű két faoszlop felállítására. Kérdést tett fel azügyben is, hogy hogyan készül az Önkormányzat a 2021. januártól bevezetésre kerülő új szabályozásra, ami megtiltja a zöldhulladék égetését. Kérte az Önkormányzat intézkedését a Jókai utcában található fasorról lehulló termések és levelek eltakarításában. Nehezményezte, hogy a Duna-parton kialakított térköves burkolatból kihajtott a gyomnövényzet.

Hosszan sorolta a kifogásait az Önkormányzat tájékoztatási gyakorlatával kapcsolatban. Véleménye szerint rengeteg a probléma a Testület és a Bizottságok üléseiről készülő jegyzőkönyvekkel is. Későn készülnek el, illetve hiányosak. Kitért az Ercsi Falanszter önkormányzati beszámolóira is, amit Fischer Ádám alpolgármester (e sorok írója) készít. Véleménye szerint a képviselőknek nem az a dolga, hogy gépeljenek a Testület ülésein, hanem, hogy érdemi hozzászólásokkal „fárasszák” az ülésen résztvevőket. Ezzel kapcsolatban emlékeztetett, hogy javaslattal élt az Önkormányzat felé, hogy kerüljön beszerzésre egy olyan beszédfelismerő szoftver, ami a Hivatal dolgozóinak a munkáját megkönnyítendő, elkészítené az ülések szó szerinti jegyzőkönyveit. A Falanszteren megjelent, az augusztusi ülésekről szóló beszámolóból számos részletet kiemelt. Nehezményezte, hogy a beszámolóban az szerepel, hogy Gólics Ildikó szerint írásos ígéret született a kormány részéről az állomás felújítására vonatkozóan. Helyesbítésként elmondta, hogy ő szóbeli ígéretről beszélt. Nem bizonyított szerinte az az állítás, hogy a februárban elfogadott Költségvetés alapján az Önkormányzat bevételei nem nyújtottak fedezetet az Önkormányzat kiadásaira, ugyanis az április végi módosítás előtt erről hatástanulmány nem készült. Elmondása szerint nem igaz az az állítás sem, hogy a Tiszti klub felújítására elnyert pénz a Költségvetés bevételi oldalán szerepel.

Kifogásolta, hogy az ingatlaneladásból származó bevételek kapcsán a ténylegesen befolyt nettó összegről szól a beszámoló, holott a bruttó összeg ennél több, sőt: azóta újabb ingatlanok eladására is sor került.

Hozzátette: ha május helyett már februárban meghirdette volna az eladásra kínált ingatlanjait az Önkormányzat, akkor szerinte ennél több pénz is befolyhatott volna.

Az ülést vezető Szabó Tamás polgármester negyed óra után elvette a szót Gólics Ildikótól, mondván: nem Polgári Pikniken vagyunk, a felszólalásoknak a Szervezeti és Működési szabályzatban rögzített időkorlátja van.

Baczakó Andrea képviselő napirend előtti hozzászólásában emlékeztetett arra, hogy korábban kért egy listát azokról, akiknek az Önkormányzat a Veszélyhelyzetben segélycsomagokat osztott annak érdekében, hogy a segélykérelmek elbírálásakor ezt a listát is figyelembe tudják venni.

Szabó Tamás polgármester válaszaiban elmondta, hogy az önkormányzati ingatlanok biztosításait áttekintette, és azt találta, hogy a 2018-ban megkötött szerződésekből kimaradt a Szolgáltatóház. Ezt a hiányosságot azóta pótolta a Hivatal. Az Épszerk-Pannónia Invest Kft felajánlásáról nem értesült, a Duna-kapu felállítása 5 milliós tétel, amire jelenleg nem áll rendelkezésre elegendő forrás. A Duna-parttal kapcsolatban elmondta, hogy ott hibás tervek alapján készült a térkő burkolat, a gyomosodás ennek az eredménye. A zöldhulladékkal kapcsolatban elmondta, hogy az avarégetést jelenleg is szabályozza Önkormányzati rendelet, ha valaki tudomást szerez ennek a megszegéséről, azt arra kéri, hogy értesítse a Rendőrséget. Egyébként az Önkormányzat hulladékszállításra szerződött partnere,

a Vertikál ZRt felajánlott új hulladékgyűjtő edényeket, ezeket a lakosság részére kiosztásra kerülnek zöldhulladék gyűjtésére.

Elmondta, hogy az Önkormányzatnak nincs kapacitása a Város nagyjából 140 utcájának összes fájáról lehulló összes levelet összegyűjteni, ebben kéri a Város Népének az együttműködését és segítségét. A szó szerinti jegyzőkönyvezés véleménye szerint nem várható el egy 8500 lakosú település Polgármesteri Hivatalától, a beszédfelismerő szoftvert forgalmazó vállalat képviselője pedig nem jelent meg a korábban megbeszélt egyeztetésen.

Feik Csaba jegyző emlékeztette a képviselőket arra, hogy kérdéseiket és interpellációikat az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzata szerint az ülés végén, a napirend megtárgyalása után mondhatják el.

Hozzászólásomban (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója) elmondtam, hogy az Ercsi Falanszter blogon megjelenő beszámolókkal kapcsolatos észrevételekre szívesen reagálok, azonban a Testület ülésén valószínűleg erre nincs elégséges idő, a kritikák közül így csak néhánnyal kapcsolatban fejtettem ki a véleményemet. Elmondtam, hogy a tényszerű tájékoztatás igényét szem előtt tartva csak arról tudok írni, amiről az elfogadott határozatok szólnak, az elfogadott határozatunk szerint pedig az Önkormányzatnak az első félévben 17 millió forintnyi bevétele keletkezett ingatlaneladásból. A Duna-part gazosodásával kapcsolatban emlékeztettem a megjelenteket arra, hogy a Duna Herba Szociális Szövetkezet és a Berkenye Baráti Kör – hogy jó példával járjanak elő – örökbe kívánnak fogadni egy elhanyagolt területet a Kastély mellett, amit a jövőben gondozni fognak.

Javasoltam a Fidesz-KDNP helyi szervezete körül kialakulóban lévő új közösség számára, hogy fogadják ők is örökbe a Duna-parti gazos területeket, ha már ott tartják a rendezvényeiket, mivel a helyi Fidesz-KDNP képviselőinek jelentős ráhatása volt arra, hogy a Duna-part elnyerte a mai szégyenletes megjelenését.

Gólics Ildikó további kritikáira a felszólalások időkerete miatt írásban reagáltam azóta (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója), ez az írás ide kattintva olvasható.

Sandi József képviselő, a Duna Herba Szociális Szövetkezet vezetője hozzászólásában elmondta, hogy a terület fenntartója a Szociális Szövetkezet, így nem ért egyet azzal, hogy azt valaki örökbe fogadja. Elmondta, hogy az előző Képviselő-testület tagjaként ő egy olyan tervet fogadott el, ami alapján a térköves részek között pázsit létesült volna. Nem tudja, miért lett ez a terület időközben kavicsos burkolatú. Ő is a hibás kivitelezést okolja a gyomok megjelenéséért.

Az Ercsi Polgári Piknik az ülésen részt vevő szervezői azt a kérdést intézték felém (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója), hogy miből gondolom, hogy az Ercsi Polgári Piknik Fidesz-KDNP közeli rendezvény. Legjobb tudásom szerint többször is igyekeztem válaszolni (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója), azonban a szervezők folyamatos bekiabálása ezt megakadályozta, végül pedig a polgármester lezárta a vitát.

Napirend előtti vita

Elfogadta a Képviselő-testület az egyik fogorvosi praxist ellátó Szép és Ép Fog Kft kérelmét, ami alapján Bányász Szilvia eddigi fogorvos helyett Süveges Anna fogorvos fogja ellátni a körzet pácienseit. Süveges Anna Érdről jár át a rendelőbe, de elmondása alapján gyorsan megszerette a Várost és örömmel áll rendelkezésre minden páciense számára. Baczakó Andrea képviselő kérdésére válaszolva elmondta, hogy igyekszik befejezni minden olyan folyamatban lévő kezelést, amit még Bányász Szilvia kezdett meg. Baczakó Andrea ezután az alapellátás vezetőjét kérdezte arról, hogy nem tartja-e szükségesnek a fogorvosi körzetek átalakítását. Várföldi Tamás válaszában elmondta, hogy nem tudja, Baczakó Andrea miért tartja nem megfelelőnek a fogorvosi körzetek felosztását, de várja a javaslatait. Hozzászólásomban (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója) elmondtam, hogy a Város Népe közül többen arra panaszkodnak, hogy a Szép és Ép Fog Kft arról értesítette őket, hogy az Önkormányzat megtiltotta, hogy ellássák a körzetükön kívüli betegeket. Felvetésemre válaszolva a Kft irodavezetője kifejtette, hogy ők ilyet nem kommunikáltak a Város Népe felé, azonban nincs kapacitásuk a másik körzet pácienseinek az ellátására. Kértem, hogy ilyet a jövőben se kommunikáljanak, ugyanis

az Önkormányzat a másik körzet pácienseinek az ellátását nem tiltotta meg,

és nem is tilthatja meg.

Döntés az új alapellátó fogorvos személyéről

A Testület a törvényi előírásoknak megfelelően dietetikus szakértőt bízott meg Hartmann Gabriella személyében a közétkeztetés ellátására kiírandó közbeszerzés lefolytatásában való közreműködés céljából. A megbízás értéke bruttó 550 000 Ft.

Megvitatta a Képviselő-testület és a Pénzügyi Bizottság a Dunakavics Kft megszüntetésének lehetőségeit. A Pénzügyi Bizottság ülésén az Önkormányzat belső ellenőre elmondta, hogy a Kft nem szüntethető meg végelszámolással, mivel 3,5 millió forintos tartozása áll fenn az Önkormányzat felé. Ebben az esetben a felszámolás megindítása lehet megoldás. A Bizottság ülésén többen a döntés elhalasztása mellett érveltek. A belső ellenőr elmondta, hogy az Önkormányzatnak addig is pénzébe kerül a Vállalat fenntartása, amit ő kidobott pénznek tart. Szabó Tamás polgármester szerint azonban van rá esély, hogy a Dunakavics az év végéig visszafizesse a tartozását, és akkor végelszámolással is megszüntethető a cég. Sandi József képviselő javaslatára végül úgy döntött a Pénzügyi Bizottság, hogy javasolja a Képviselő-testületnek, hogy novemberben szüntesse meg a Dunakaviccsal érvényben lévő szerződését, és vegye át az Önkormányzat az addig létrehozandó Városgazdálkodási Iroda alkalmazásába a Dunakavics alkalmazottjait. Mindezek után javaslatuk értelmében novemberben újra napirendre tűzi a Bizottság és a Testület a cég megszüntetésének a kérdését, és az alapján, hogy addig sikerült-e visszafizetni a fennálló tartozást, döntenek: felszámolással, vagy végelszámolással szűnik meg a Kft.

A Képviselő-testület ülésén a cég ügyvezetője, Pólya Gyula megerősítette, hogy van rá esély, hogy a cég az évet veszteség nélkül zárja és visszafizeti a 3,5 milliós tartozását is. Gólics Ildikó képviselő kifejtette, hogy ő úgy emlékszik, hogy a Pénzügyi Bizottság ülésén nem döntötték el, hogy mindenképpen a Dunakavics Kft megszüntetését javasolják, az erről szóló döntést novemberre halasztották. Sandi József képviselő ezzel szemben elmondta, hogy ő úgy emlékszik, hogy a Pénzügyi Bizottság ülésén kimondták, hogy mindenképpen javasolják a megszüntetést, novemberben csak a megszüntetés módjáról kell már dönteni. „Én nem azon a Bizottsági ülésen voltam, mint a képviselők?” – szegezte a kérdést a belső ellenőr Gólics Ildikó és Papp György képviselőknek, majd emlékeztetett, hogy a Bizottság a Kft megszüntetéséről döntött. Hozzászólásomban (Fischer Ádám, képviselő, e sorok írója) visszautaltam a napirend előtt Gólics Ildikó által felrótt kritikára, hogy miért jegyzetelek minden ülésen, majd kifejtettem, hogy pont azért, hogy ha esetleg nem emlékeznék, hogy milyen döntéseket hoztunk két héttel korábban, akkor elő tudjam venni és meg tudjam nézni. Javasoltam minden képviselő-társamnak, hogy ők is tegyenek így, hogy elkerülhessük a hasonló kellemetlenségeket.

A kialakult vita következtében az Önkormányzat szerződéses ügyvédje azt javasolta, hogy a Képviselő-testült az előterjesztést módosítsa úgy, hogy ne legyen benne, hogy az Önkormányzat mindenképpen megszünteti a Kft-t, napolja el ezt a döntést is novemberre. Hozzászólásomban (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója) azt javasoltam, hogy ezt a javaslatot kezeljük módosító javaslatként, szavazzunk róla, és a szavazás végkimenetelétől függően szavazzunk utána az eredeti előterjesztésről. Az Önkormányzat ügyvédje is hasonló álláspontot fogalmazott meg: döntse el a Testület, hogy meg akarja szüntetni a céget vagy sem. Javasolta, hogy külön szavazzon arról a Testület, hogy meg akarja-e szüntetni a céget és külön arról, hogy novemberre elnapolja a döntést a megszüntetés módjáról. A Kft ügyvezetője hozzászólásában elmondta, hogy a dolgozókra szükség van az év végéig a Dunakavics Kft-ben annak érdekében, hogy a tartozást a cég vissza tudja fizetni, így őket előbb nem lehet átvenni a Hivatal Városgazdálkodási Irodájába. Végül a Testület 7 igen szavazattal 1 tartózkodás mellett úgy döntött, hogy

mind a Kft megszüntetéséről, mind a megszüntetés módjáról csak novemberben dönt.


Vita a Dunakavics Kft megszüntetéséről

A Törökkút Kft felszámolásával kapcsolatban már határozottabb volt a Testület: mivel 2013 óta a vízi közmű-hálózat üzemeltetését a Fejérvíz ZRt végzi, a Törökkút Kft-nek azóta érdemi tevékenysége nincs. A Kft megszüntetése a hosszú évek során azért nem történt meg, mert víz- és szennyvízdíj tartozások miatt sokmilliós kintlévősége van a cégnek, amit be kellett volna hajtania, illetve az Önkormányzat felé meg kellett volna fizetnie. A behajtás nem járt sikerrel, így az Önkormányzat felé fennálló tartozás a sokévnyi kamatozás után 2020-ra 53 millió forintra emelkedett. Az Önkormányzat ezügyben fizetési felszólítást küldött a Törökkút felé, és mivel a Kft ezután sem tudta a tartozást megfizetni, a Képviselő-testület 5 igen szavazattal 3 tartózkodás mellett úgy határozott, hogy megindítja a Törökkút Kft felszámolását.

Elfogadta a Testület az Ercsi Járóbeteg Szakellátó intézményi beszámolóját, miután tárgyalta azt a Szociális és a Pénzügyi Bizottság is. A Szociális Bizottság ülésén Győrfiné Csőke Anikó képviselő az Egészségfejlesztési Iroda (EFI) beszámolójával kapcsolatban tett fel kérdéseket a Kft és az Iroda vezetőinek. Elmondta, hogy úgy gondolja, a beszámolóban szereplő számok több program esetében sem reálisak. Példaként említette többek között, hogy nem valósulhatott meg heti egy úszás alkalom mellett 36 foglalkozás, ugyanis az Oktatómedence március közepe óta zárva van a járványhelyzet miatt. Arról is érdeklődött, hogy az elmaradó foglalkozások miatt megmaradó összeg átcsoportosítható-e egyéb egészségügyi célokra.

Baczakó Andrea képviselő, az EFI munkatársa elmondta, hogy a beszámolóban az EFI esetében nem beszámoló olvasható, hanem az idei pályázati adatlapot csatolták,

a pályázat júniusi összeállításakor az alkalmakat pedig úgy kalkulálták, hogy arra számítottak, hogy a foglalkozásokat a második félévben újra megrendezhetik. Tolnai János, a szakrendelő pénzügyi vezetője elmondta, hogy az EFI pályázatban rendelkezésre álló összeget az év végéig lehet felhasználni, dolgoznak rajta, hogy a kialakult helyzetben is meg tudják oldani programok megvalósítását. Az esetlegesen megmaradó pénzt azonban más célokra nem lehet felhasználni, azt az Állam felé vissza kell fizetni. Győrfiné Csőke Anikó nehezményezte, hogy az EFI nem készített féléves beszámolót, ehelyett egy pályázati adatlapot csatolt. Szabó Tamás polgármester azt kifogásolta, hogy az EFI a programjaiba nem vonja be eléggé az alacsonyabb osztályhelyzetű rétegeket. Baczakó Andrea képviselő elmondta, hogy sok erőfeszítést tettek ezügyben, a gyerekek között sikerrel is jártak, a felnőtteket azonban nem lehet olyan programokba bevonni, amiben nem kapnak semmilyen közvetlen juttatást a részvételért. A polgármester és a szakrendelő pénzügyi vezetője vitába keveredett egy 2016-ban benyújtott szociális rehabilitációval kapcsolatos pályázat ügyében is. Szabó Tamás szerint a rendelő nem valósította meg 4 év alatt a pályázat ráeső részét, Tolnai János szerint azonban az Önkormányzat nem reagál a pályázattal kapcsolatos elképzeléseikre, felvetéseikre, terveikre.

A Pénzügyi Bizottság ülésén a szakellátó anyagi helyzetét vitatták meg a résztvevők. Szóba került a per, amit első és másodfokon megnyert Ráckeresztúr Önkormányzata a szakrendelő ellen. Ez az ítélet azt mondja ki, hogy a fenntartó önkormányzatoknak (Ercsi, Ráckeresztúr, Baracska és Kajászó) az alapítás után csak 5 évig kellett viselnie a rendelő költségeit, ezután nem kötelesek hozzájárulást fizetni ahhoz. Emiatt a gyakorlatban csak Ercsi Önkormányzata fizeti a rendelő fenntartásához szükséges összeg rá eső részét.

A szakellátó vezetése a polgármesterrel egyetértésben olyan véleményt fogalmazott meg, ami szerint célszerű lenne, ha Ercsi Önkormányzata felvásárolná a másik három tagönkormányzat részesedését a cégben,

ezzel ugyanis a döntések meghozatalát is kezébe tudná venni az Ercsi Önkormányzat.

Öt igen szavazattal 3 tartózkodás mellett elfogadta a Képviselő-testület az Egészségügyi Központ beszámolóját az első féléves alapellátási tevékenységéről. Itt a képviselők egy része nehezményezte, hogy a beszámolóban az alapellátás vezetője, Várföldi Tamás arról írt, hogy a Veszélyhelyzetben nagy mértékben hiányos volt az védőeszköz-ellátottságuk. Baczakó Andrea képviselő elmondta, hogy ő maga vitt be eszközöket a háziorvosokhoz, amiket az Állam biztosított. Várföldi Tamás a felvetésekre reagálva elmondta, hogy maszkokat és kesztyűket kaptak, de nem megfelelő mennyiségben és nem megfelelő időben. Ezen kívül

ígértek nekik overálokat, szemüvegeket, pajzsokat, ezek azonban nem érkeztek meg, sőt! Érdeklődésére a területileg illetékes tiszti főorvos azt mondta: nem tudnak segíteni.

Ugyanezt a választ kapták, mikor afelől érdeklődtek, hogy mikor tud a Népegészségügy az ígéretének megfelelően biztosítani a helyi Egészségház számára olyan fiatal orvostanhallgatót, aki tud segíteni a vírus által veszélyeztetett korcsoportba tartozó háziorvosoknak. A Győrfiné Csőke Anikó által lekért és a Testület elé benyújtott adatokból Papp György képviselő kiemelte, hogy július végére véleménye szerint már elégséges mennyiségű maszkot biztosított az Állam a háziorvosok számára. Többen közbevetették, hogy addigra már a Veszélyhelyzetnek is vége volt. Várföldi Tamás átadta továbbá az alapellátó fogorvosok beszámolóit is, amiből kiderült, hogy Bányász Szilvia az első félévben több, mint kétszer annyi pácienst látott el, mint Gólián Ákos.

A Szociális Bizottság ülésén a beszámolóhoz kapcsolódva Baczakó Andrea képviselő kifejtette, hogy nem tartotta szerencsésnek, hogy Várföldi Tamás intézményvezető előbb 3, majd 2 hét szabadságra ment a Veszélyhelyzet ideje alatt, mivel ő volt az egyetlen háziorvos a Városban, aki a korát tekintve szolgálatban lehetett volna. Gólics Ildikó képviselő kiemelte, hogy nem ért egyet azzal, hogy a beszámolóban az egészségügyiseknek járó bruttó 500 000 forintos prémium ügyében megalázó különbségtételről ír az intézményvezető. Szabó Tamás polgármester válaszul elmondta, hogy a szakrendelőben mindenki megkapta a prémiumot, még a takarító személyzet is, az alapellátásban azonban az egyik adminisztrációs munkatárs nem. Neki az Önkormányzat fizette ezt meg. Balázs-Fülöp Ferenc képviselő hozzászólásában a kormányzati döntéshozókat kritizálta, amiért olyan rendelkezést hoztak, aminek értelmében a 65 év feletti orvosok nem dolgozhattak volna a Veszélyhelyzet alatt. Szerinte, aki ezt kitalálta, az nem gondolkodott, ugyanis elmondása szerint a háziorvosok 75%-a efölött a kor fölött van.

Beszámoló az Ercsi Egészségügyi Központ alapellátási tevékenységéről

Elfogadta a Testület a Szociális Szolgálat beszámolóját a Veszélyhelyzetben végzett tevékenységükről. A Szociális Bizottság ülésén Gólics Ildikó képviselő arról érdeklődött, hogy hogyan készül a Szolgálat a járvány őszi hullámára. Szabó Beáta intézményvezető elmondta, hogy az Idősek Otthonában látogatási és felvételi tilalom van, a kórházból visszakerülő idősek is csak két negatív teszt után térhetnek vissza az intézménybe. Elmondta azt is, hogy az ún. kríziskamrájukat – amiből rászorulóknak segítenek – fel kellene tölteni, mert nagyon leürült.

Szabó Tamás polgármester a kríziskamra kapcsán kérte az intézményvezetőt, hogy ha ilyen jellegű igényük van, akkor azt írják össze, és terjesszék be az Önkormányzat felé.

A listát a Szolgálat a Testület üléséig összeállította, ez alapján pedig árajánlatokat is kértek. A beszerzés nagyságrendileg 800 000 Ft-ba fog kerülni, amire az érvényben lévő Költségvetésben biztosítottak a források.

A Képviselő-testület módosította a 2020. évi Közbeszerzési tervet. Bekerült a tervbe a közétkeztetési feladatok ellátására vonatkozó közbeszerzés kiírása, és kikerült a Tiszti klub felújítására vonatkozó pályázat, miután a Testület augusztusban úgy döntött, hogy ettől a pályázattól eláll. Utóbbival kapcsolatban az Önkormányzat már jelezte az Irányító Hatóság felé ezt a szándékát, így a következő Költségvetés-módosítás után az erre a célra rendelkezésre álló összeg már nem fog szerepelni a Költségvetésben.

Tájékoztató a folyamatban lévő pályázatokról

Miután a Közbeszerzéseket Bíráló Bizottság egyik tagja: Gulyás Lászlóné lemondott a bizottsági pozíciójáról, a Testület új tagot választott Palotay Noémi személyében, aki a Polgármesteri Hivatal közbeszerzésekkel foglalkozó dolgozója.

Módosította a Testület egyes utcák forgalmi rendjét.

A Fő utca ezzel a Duna irányába egyirányúvá válik. A Duna-parton az étterem és a híd közötti szakaszon az autós átjárás lehetősége megszűnik.

A játszótér és a biciklis pálya magasságában ledönthető oszlopokkal kerül lezárásra ez az útszakasz. Az érintett lakók az útakadályokhoz kapnak kulcsot, így ők be tudnak majd járni továbbra is. Győrfiné Csőke Anikó képviselő a Szabadság utca lakosainak körében gyűjtött aláírásokat az utca zsákutcává tétele érdekében. Az utca minden lakója aláírta a beadványt, így a Szabadság utcának a Panoráma utca – Szőlőhegy felőli végén az autós átjárás megszűnik. A Vízvári utcában a forgalom iránya megfordul.

Az Önkormányzat Sportkoncepciójának a felülvizsgálatára munkacsoport alakult, melynek tagjai: Baczakó Andrea, Gólics Ildikó, Papp György és Vajdics András képviselők, valamint Békes Norbert bizottsági tag. A munkacsoport vezetője Vajdics András.

Elfogadta a Képviselő-testület a Város 2019-2027 időszakra vonatkozó gazdasági programját és fejlesztési tervét. A Pénzügyi Bizottság ülésén Papp György képviselő kifejtette, hogy véleménye szerint a tervnek a jelenlegi állapotra vonatkozó része túl negatív képet fest a Városról, illetve nem veszi figyelembe az elmúlt önkormányzati ciklus eredményeit. Sandi József képviselő válaszában elmondta, hogy szerinte egy fejlesztési tervben – aminek alapján a Város fejlesztéséhez forrásokra kíván pályázni az Önkormányzat – nem szerepelhet az, hogy a Városban minden tökéletes, és nincs semmilyen fejleszteni való. Novozánszky Katalin bizottsági tag a járdák fejlesztését hiányolta a tervből, Imre Zsuzsanna bizottsági tag pedig a Vasútállomás fejlesztését javasolta a célok közé felvenni. Hozzászólásomban (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója) a választási kampányban elhangzott egyik ígéretünk: egy a Savanyúréten kialakítandó körút kialakítását javasoltam a tervben szerepeltetni. Papp György képviselő a cukorgyári utcák felújításának tervbe vételét tanácsolta. Utóbbira válaszul Szabó Tamás polgármester elmondta, hogy

a cukorgyári utcáknak a közeljövőben történő újraaszfaltozására, illetve kátyúzására már megállapodások születtek, azok hamarosan megvalósulnak

részben az Önkormányzat, részben a Várost elkerülő vasútvonal kivitelezőinek a költségére.

Vita Ercsi 2019-2027 gazdasági programjáról és fejlesztési tervéről

A felsorolt módosítások a Testület ülésére bekerültek a tervbe, továbbá bekerült egy erdőgazdálkodással kapcsolatos fejezet is. A tervezett kerékpáros fejlesztésekkel kapcsolatban Szabó Tamás polgármester kifejtette, hogy cél az elkészült bicikliút folytatása a butiksortól a Duna-partig. A Várostól dél felé vezető kerékpárút a Kispusztai út és a Szent László-patak töltésének az összekötésével valósulhatna meg, míg észak felé a Kápolnától a hatos főúttal párhuzamosan a Finomító északi portájáig vezethetne út. Papp György képviselő újra felsorolta javaslatait a meglévő állapotot bemutató rész aktualizálására. Szabó Tamás polgármester vállalta, hogy azokat beépíti a tervbe.

A Kormány pályázati felhívást tett közzé települési önkormányzatok rendkívüli támogatására. A rendelkezésre álló keretösszeg országosan mintegy 8 milliárd forint a megyei jogú városoknál kisebb települések számára. A felhívásra az ercsi Önkormányzat is pályázatot nyújt be, egyebek mellett a járványhelyzet miatt keletkezett 28 millió forintos iparűzési-adó visszafizetési kötelezettségének a megtérítésére.

Hét igen és egy nem szavazattal

az Önkormányzat eladásra kínál két, a Vízvári utcában található ingatlant: a Vízvári utca 10. és a Vízvári utca 19. szám alatti telkeket.

Szabó Tamás polgármester elmondta, hogy a telket sokszor alkohol- és kábítószerfüggők használják menedékül, ezért jobbnak tartja azoktól megválni, így a telkek eladási ára hozzájárulhat az Önkormányzat működési költségeinek a fedezéséhez. A Pénzügyi Bizottság ülésén hozzászólásomban (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója) kifejtettem azt a már sokszor hangoztatott álláspontomat, ami szerint az Önkormányzatnak nem lenne szabad lakóingatlanokat eladnia. Véleményem szerint, ha magánszemélyek tudnak ingatlanok adás-vételéből, felújításából, bérbe adásából jövedelemhez jutni, akkor az Önkormányzat is tudná jövedelmező módon üzemeltetni a saját ingatlanállományát. Emiatt lakóingatlanok eladását nem támogatom, és nem támogattam ezúttal sem.

A Berkenye Baráti Kör és a Duna Herba Szociális Szövetkezet vállalja, hogy ezentúl térítés nélkül gondoz két üresen álló önkormányzati telket a Kastély mellett, illetve az Angolkert utcában.

Sandi József képviselő, a Duna Herba vezetője kifejtette, hogy a telkeken romos épületek és elvadult növényzet található, a jövőben szeretnének itt egy romkert parkot kialakítani. Elmondta: szeretnének jó példát mutatni, hátha más egyesületek, szervezetek is kedvet kapnak ilyen felajánlások megtételéhez.

A lejárt határidejű határozatok kapcsán Szabó Tamás polgármester elmondta, hogy a Napfény Óvoda energetikai korszerűsítéséhez és a Bölcsőde építéséhez kapcsolódó szerződések elkészültek ugyan, de a kivitelező egyelőre vitatja azoknak a tartalmát. A polgármester a szerződések aláírására az ülést követő napot jelölte meg végső határidőként. Elmondta, hogy ha ez nem történik meg, akkor a szerződéseket felmondja, és feljelentést tesz. Tájékoztatást adott arról is, hogy a bicikliút építése kapcsán most érkezett a Kormánytól egy felhívás, amiben kérik, hogy az Önkormányzat adjon magyarázatot a 2019. augusztusában megkötött szerződéssel kapcsolatos szabálytalanságokról. Elmondta, hogy örülne neki, ha Gólics Ildikó képviselő ebben az ügyben a Hivatal segítségére tudna lenni.

Az egyebek napirendi pontban Gólics Ildikó képviselő benyújtotta az Ercsi Kinizsi Sportegyesület Evezős Szakosztályának kérelmét, amiben azt kérik:

az Önkormányzat járuljon hozzá a Csónakház melletti csónakbeeresztő ún. sólya saját költségen történő átépítéséhez.

Az előterjesztés sürgősségét az indokolja, hogy a Duna vízállása az ülés idején a várható legalacsonyabb szint környékén tartózkodott, így az átépítés elvégezhető lett volna. Szabó Tamás polgármester elmondta, hogy ehhez a Vízügyi Igazgatóság hozzájárulását is be kell szerezni, amivel kapcsolatban intézkedést igért.

 Vita a Dunakavics Kft megszüntetéséről

A Pénzügyi Bizottság ülésén Papp György képviselő tájékoztatást adott az aktuális közbiztonsági helyzettel kapcsolatban. Elmondta, hogy az illegális hulladéklerakás Sinatelepre tolódott át, javasolja, hogy kerüljön ki oda is egy vadkamera. Szabó Zoltán őrsparancsnok beszámolt róla, hogy a legutóbbi toborzó kampányuk hatására Ercsiből 4 fő kezdte meg a 10 hónapos rendőr-képzést, ha minden jól megy, ők a jövőben az Ercsi Rendőrőrsön állhatnak majd szolgálatba. Elmondta azt is, hogy a készenléti rendőrség egységei sajnos a városból a határra lettek vezényelve a járványhelyzet miatti fokozott határellenőrzés támogatására. Sandi József képviselő kifogásolta, hogy a Kárpáthy és az Ó utcák kereszteződésében a kamera ellenére sokan nem tartják be a forgalmi rendet, a Rendőrség azonban nem bírságol a kamerafelvételek alapján sem. Az őrsparancsnok elmondta, hogy a rendőrség nem nézi folyamatosan mind a 21 kamera felvételeit, kér mindenkit, hogy tegyen feljelentést, ha ilyen esetet lát, és akkor a kamera felvétele alapján tudnak bírságolni. Sandi József nehezményezte, hogy minden nap nézi valaki 12 órán keresztül a kamerák képét élőben, mégsem vesz észre semmit. Baczakó Andrea képviselő is hasonló véleményt fogalmazott meg: ő egy hatodikos gyereket látott vezetni az Ó utcában, javasolta, hogy a napokban győződjenek meg róla a rendőrök személyesen is a reggeli órákban. Az őrsparancsnok kifejtette, hogy jelenleg Ercsiben sajnos maximum 2 rendőr van egyszerre szolgálatban, sokszor 18-20 napot dolgoznak egyhuzamban, napi 12 órában. A jelenlegi kapacitásokkal sajnos nem tudnak minden városrészben jelen lenni egyszerre.

Elfogadta a Képviselő-testület az óvodák beszámolóit és a 2020/21 nevelési évre vonatkozó munkaterveit, illetve a Fejér Megyei Kormányhivatallal kötendő megállapodás tervezetét, ami a Polgármesteri Hivatal épületének a közös használatáról szól. A Testület továbbra sem állapított meg iskolai felvételi körzeteket. Az Önkormányzat az idén is csatlakozik a Bursa Hungarica felsőoktatási ösztöndíjpályázathoz, azaz a helyi diákok idén is pályázhatnak az ösztöndíjra Ercsiben.

A testületi-ülésről készült teljes felvétel itt tekinthető meg:

komment
Címkék: KÖZÖS ERŐVEL

A bejegyzés trackback címe:

https://ercsifalanszter.blog.hu/api/trackback/id/tr516236546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása