ERCSI FALANSZTER

Számháború a gépjárműadóról

2020. július 20. 16:23 - FischerÁdám

"Valaki vagy valakik nem ismerik pontosan milyen bevételekkel is lehet számolni pontosan a költségvetés tervezésénél. Ez szerintem baj. " - Békes Norbert, bizottsági tag véleménye

v_002_1.png

Július 8. óta sokat gondolkodom a Város költségvetésén, vagyis pontosabban azon, amit Papp György mondott, miszerint jelentős értelmezési, a költségvetést érintő gondolkozási különbségek vannak az előző és a mostani Testület között.

Én még sosem terveztem meg egy város éves költségvetését. Ercsi Város mostani költségvetésének megtervezésében sem vettem részt. A Humán Bizottság külsős tagjaként természetesen láttam a tervezetet, arról a bizottsági ülésen tárgyaltunk is.

Jómagam már több sportesemény, edzőtábor, napközis tábor költségvetést összeállítottam. Azt elismerem, hogy jóval összetettebb, talán bonyolultabb dolog egy város költségvetését összerakni, mint az általam említett eseményekét. Azonban úgy vélem, hogy az alapelvek azonosak.

Akkor tudok sikeres rendezvényt összehozni, ha pontosan tisztában vagyok a bevételeimmel, kiadásaimmal, és ezek egyensúlyban vannak,

jó esetben a bevételeim meghaladják a kiadásaimat. Ebben ez esetben plusszal zárok, és rohadtul örülök. Nem tartom szerencsés elgondolásnak, hogy majd esetleg érkezik egy támogató és jelentős összeggel beszáll a buliba, és ezzel a jelentős összeggel én meglévőként tervezek, sőt el is költöm a kiadások tervezésénél. Tehát még egyszer: a lehető legpontosabban ismernem kell a bevételeimet és a kiadásaimat. Remélem ezzel az alapvetéssel minden tisztelt olvasó egyetért.

És itt érek el egy rendkívül fontos dologhoz a Város költségvetését illetően, ami erőteljes gondolkodásra késztetett engem az egyszerű karatés paraszt gyereket.

A Testületi ülésen elhangzott, hogy Városunktól nem is 25 millió forint gépjármű-adót von el a Kormány a 2020-as évben,

hanem csak tizenvalahány milliót, ennek a 25 millió forintnak a 40 %–át vonja csak el. A törvény szerint a betervezett összeg 60 %-át mindenképpen elvitte volna a kormányzat, arról kár is beszélgetni. A nálunk maradó 40 % pedig csupán tizenvalahány millió lett volna, ennek járványügyi vészhelyzettel indokolt elvétele pedig nem okozhatna gondot egy kb másfél milliárdos költségvetéssel rendelkező városnak. Ezt az előző ciklus Pénzügyi Bizottságának az elnöke állította, és remélem nem értettem félre a szavait.

Na ekkor kattantak be az én agyam kerekei.

Hogy a büdös fenébe van ez akkor most? 25 vagy 11-12 millió amit a kormányzat elvon még a 60%-on kívül? Számolgatni kezdtem.

Első megállapításom az volt, hogy a költségvetésben nem nagyon kéne olyan tételnek megjelennie, ami nem marad a Városnál, mert arra nem lehet kiadást tervezni, szerintem. Ha viszont így történt az hiba lehet.

Második megállapításom az volt, hogy a 25 milliónak a 40 %-a nem 11-12 millió, hanem kereken 10 millió. Itt már egy kis zavart érezhettem volna az Erőben, de nem vagyok Jedi lovag, csak mint említettem egy egyszerű karatés paraszt gyerek.

Tovább vittem gondolataim fonalát. Ha az eredetileg a Városnál maradt 11-12 millió forint kivetítem a gépjármű-adó teljes összegére akkor ez 27-30 millió forintot jelent a 2020-as évre. A pénzügyi irodavezető beszámolója szerint

a március 31-ig befolyt összes gépjármű-adó 33 millió forint.

Azzal gondolom mindannyian tisztában vagyunk, hogy gépjármű-adót két részletben fizetünk. Márciusban és szeptemberben. Tehát szeptemberben nagy valószínűséggel még egy 30 millió körüli gépjármű adó befizetés érkezik majd, ami természetesen szintén nem marad a Városnál. Így a 2020-as évben a Város teljes gépjármű-adó bevétele kb 63 millió forint lenne.

Ennek a 40 %-a pedig 25,2 millió.

Ezekből a következőket tudtam levonni.

1. Valószínűleg a költségvetés mégis csak jól kezelte ezt az összeget és bizony a kormányzat mégiscsak 25 millió forintot von el a Várostól.

2. Ha a Pénzügyi Bizottság volt elnöke és a volt alpolgármester állítási lennének a mérvadóak, amit gondolom az előző évi gépjárműadó bevételekre alapoznak, akkor megduplázódott az Ercsiben üzemben tartott gépjárművek száma. Ez lássuk be nem nagyon valószínű

3. Valaki vagy valakik nem ismerik pontosan milyen bevételekkel is lehet számolni pontosan a költségvetés tervezésénél. Ez szerintem baj.

Azt már Önökre bízom, hogy kik nem ismerhetik pontosan a várható bevételeket. Gondolkodjanak Önök is egy kicsit!

komment
Címkék: A GÉP FOROG

A bejegyzés trackback címe:

https://ercsifalanszter.blog.hu/api/trackback/id/tr816039222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása