ERCSI FALANSZTER

Három új intézményvezető és egy új háziorvos is munkába állt a Városban

2021. július 12. 19:00 - FischerÁdám

Új háziorvos állt munkába a Városban Orbánné Lévai Zsuzsanna személyében. Megszűntette a Képviselő-testület a Szociális, Egészségügyi és Foglalkoztatási Bizottságot. A segélykérelmek elbírálása polgármesteri és jegyzői hatáskörbe került. Három új intézményvezető is munkába állt a közelmúltban, illetve áll a közeljövőben. Cserkutiné Herédi Erika a Szociális Szolgálatnál, Balpataki Katalin a Művelődési Házban, illetve Németh Fanni az ősszel nyitó bölcsődében. Megérkezett a Város számlájára a Kormány által elengedett iparűzési-adó állami kompenzációjának az első fele. Képviselői esküt tett Békes Norbert. Szabó Tamás polgármester beszámolt a Veszélyhelyzet ideje alatt általa, a Képviselő-testület hatáskörében meghozott döntésekről, kiemelve a szakrendelőben történt intézményi változásokat és röntgengép-javítást, illetve a Város 2021. évi Költségvetésének az elfogadását. Az Önkormányzat 4,5 millió forintot nyert a hulladéklerakatok felszámolására pályázati úton. A pénzből megtisztított terület azonban újrakezdődött a hulladéklerakás. Tárgyalta az Önkormányzat az illegális hulladéklerakással, az illegális autóbontókkal és a csendháborításokkal kapcsolatos helyzetet, illetve a térfigyelő-kamerákkal kapcsolatos beszámolót. Fischer Ádám alpolgármester beszámolója az Önkormányzat júniusi és júliusi üléseinek döntéseiről.

f_001_1.png

A Humán Bizottság ülésén napirend előtt Gólics Ildikó bizottsági elnök nehezményezte, hogy csak néhány nappal a bizottsági ülés előtt jelezték a képviselőknek, hogy össze kell üljön a bizottság. Vita alakult ki azügyben is, hogy a képviselők és a bizottsági tagok nem kapják meg az előterjesztéseket az általuk korábban megadott magán-emailcímeikre, csak az önkormányzati emailjükre, amit többen nem használnak. Balázs Mária bizottsági tag nehezményezte azt is, hogy a Napfény Óvoda nem kapott meghívót a bizottsági ülésre. Feik Csaba jegyző elmondta, hogy az adatvédelmi szabályok miatt önkormányzati anyagokat nem lehet magán-emailcímekre elküldeni, ezért azokat továbbra is csak az önkormányzati emailcímekre fogja küldeni a Hivatal. A Napfény Óvoda véletlenül maradt ki a meghívottak listájából, az újonnan kinevezett bizottsági referens (a Polgármesteri Hivatalnak a Humán Bizottság adminisztrációs ügyeit kezelő dolgozója) a következő ülésre korrigálja a hibát, és az többször nem fordul elő.

Gólics Ildikó bizottsági elnök nehezményezte azt is, hogy a Humán Bizottságnak nincs még elfogadott munkaterve, ezért nem tudják a bizottsági tagok előre tervezni, ütemezni a munkájukat. Szabó Tamás polgármester elmondta, hogy július hónapban ülésezési szünet lesz idén is, mint minden évben. Ennek ellenére sürgős ügyekben lehetnek rendkívüli ülések, munkaterv szerinti ülések azonban csak augusztusban lesznek. Biztosította Gólics Ildikó bizottsági elnököt, hogy augusztusra elkészülnek a bizottságok munkatervei is. A jelenlévők közösen arra jutottak, hogy a Képviselő-testület következő munkaterv szerinti ülése augusztus 31-én, a Humán Bizottságé pedig augusztus 16-án lesz esedékes. Gólics Ildikó bizottsági elnök ezen az ülésen szeretné áttekinteni az összes, a Bizottság hatáskörébe tartozó, a Veszélyhelyzetben a polgármester által meghatározott határozatot és rendeletet.

Gólics Ildikó bizottsági elnök végül azt is nehezményezte, hogy tapasztalata szerint a Művház klímái nem működtek megfelelően a Horvát Nemzetiségi Önkormányzat június 26-i báljának idején. Tájékoztatta a megjelenteket arról is, hogy 2021. július 1-től a Művház intézményvezetői teendőit Balpataki Katalin látja el a Veszélyhelyzet alatt lefolytatott pályázat alapján.

A Bizottság tárgyalta a közszolgálati műsorok gyártásáról szóló beszámolókat. Mint ismeretes a szolgáltatást 2021. március 31-ig Marczinka Ákos egyéni vállalkozó nyújtotta az Önkormányzatnak, majd szerződése lejárta után az új beszerzés eredményeként április 1-től Krasznay Zoltán egyéni vállalkozó vette át a feladatot. Marczinka Ákos beszámolójából kiderült, hogy az év első hónapjában átlagosan havonta 67 percnyi műsort készítettek, amiket összesen 115 600 alkalommal tekintettek meg nézők.

Krasznay Zoltán beszámolójában tájékoztatást adott arról, hogy a közszolgálati műsorokat „WebTV Ercsi” címen készíti, ami egy régi név, megújult arculattal.

Április elseje óta 70-85 percnyi műsort gyártottak havonta, átlagosan 6-800 alkalommal tekintették meg a nézők az egyes videóikat, a népszerűbbeket pedig nagyjából 2000-en. Beszámolójában Krasznay Zoltán javaslatot tett az Önkormányzat számára arra, hogy a mindenkori műsorszolgáltató által készített tartalmakat az Önkormányzat Facebook-felületén jelentessék meg és ne magánoldalakon, mint ahogy az jelenleg is történik.

Baczakó Andrea képviselő azt kérte Krasznay Zoltán vállalkozótól, hogy a korábbi videók esetében állítsa vissza a korábbi szolgáltató „Ercsi Web” logóját. Krasznay Zoltán elmondta, hogy a korábbi videókon megmaradt a korábbi szolgáltató logója, viszont mivel az Önkormányzat youtube felületén megváltozott a szolgáltató neve és logója; ha valaki erről a felületről „ágyazza be” a korábbi videókat más felületekre (például az Önkormányzat honlapjára), akkor az új szolgáltató neve és logója is meg fog jelenni a videó előnézeti képén.

Gólics Ildikó bizottsági elnök megköszönte az Önkormányzat nevében a korábbi szolgáltató munkáját. Kiemelte, hogy jó együttműködést tartottak fenn minden intézménnyel és helyi egyesülettel is. Az új szolgáltató beszámolójával kapcsolatban megjegyezte, hogy tévesen tájékoztattak a Szociális Szolgálatnál történt intézményvezető-váltásról, ugyanis az előző intézményvezetőnek nem járt le a megbízatása, hanem néhány hónappal a megbízatásának lejárta előtt felmondott.

Hozzászólásomban (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója) kifejeztem az egyetértésemet Krasznay Zoltán javaslatával, és indítványoztam, hogy az Önkormányzat hozzon létre egy egységes média-szolgáltatást, ami minden felületen (nyomtatott sajtó, Facebook, youtube, stb) azonos néven és azonos arculattal fut, és vessen véget annak az állapotnak, hogy egy esetleges szolgáltatóváltáskor az önkormányzati híreket új néven, új felületeken kelljen keresnie a Város Népének.

Közszolgálati műsorok gyártásáról szóló beszámolók

A Pénzügyi Bizottság tárgyalta a Város aktuális közbiztonsági helyzetéről szóló beszámolót. Papp György közbiztonsági tanácsnok tájékoztatta a Bizottságot, hogy a Közbiztonsági munkacsoport legutóbbi ülésén tárgyalták az illegális hulladéklerakás helyeztét és a droghelyzetet is. Elmondta, hogy július hónapban az illetékes hatóságok bevonásával folytatják az illegális hulladéklerakás felszámolásának a lehetőségeivel kapcsolatos tervezőmunkát. Szabó Tamás polgármester hozzátette, hogy a Veszélyhelyzet idején az Önkormányzat két pályázatot nyújtott be a hulladéklerakatok felszámolása tárgyában. Ezek közül a Belügyminisztérium felhívására benyújtott pályázatban nem ítéltek meg támogatást a Városnak,

az Innovációs- és Technológiai Minisztériumhoz benyújtott pályázaton azonban 4,5 millió forintot nyert az Önkormányzat. Ebből az összegből sikerült egy nagyobb területet megtisztítani, azonban ezeken a helyeken sajnos továbbra is zajlik a hulladéklerakás.

Elmondta azt is, hogy alakult egy új állami szervezet az illegális hulladéklerakás egész országot érintő problémájának a kezelésére.

Hozzászólásomban (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója) a hétvégenként a Városban tapasztalható csendháborítások ügyére hívtam fel a figyelmet. Elmondtam, hogy az iskolai ballagás estéjén a Város szinte minden pontján olyan hangos élőzene szólt, hogy tulajdonképpen lehetetlen volt a pihenés. Ezügyben még aznap éjjel beszéltem az őrsparancsnokkal, aki arról tájékoztatott, hogy összesen 3 fő rendőr, 1 fő katona és 1 fő polgárőr volt szolgálatban aznap éjjel. Ezzel szemben 8 helyen zajlott olyan rendezvény, ami ellen csendháborítást jelentettek. Ezzel a kapacitással a csendháborítást felszámolni nem tudta a Rendőrség. Elmondtam azt is, hogy a rákövetkező hétvégén a Tiszti lakótelep sarkán volt csendháborító rendezvény, ahová személyesen is átmentem és megkértem a rendezvény házigazdáját, hogy legyen tekintettel a többezer, a környéken élő ember igényeire is, ami után a résztvevők zárt térbe vonultak, és a helyzet jelentősen javult.

Javasolni szerettem volna a Rendőrség képviselőinek, hogy a hétvégéken – különösen a ballagás hétvégéjéhez hasonló ünnepi hétvégéken – készüljenek megerősített szolgálattal arra, hogy biztosítani tudják a rendet a Városban,

azonban a Rendőrség képviselői nem vettek részt az ülésen. Papp György közbiztonsági tanácsnok szerint a rendőrség leterheltségét különleges körülmények növelik, például a labdarúgó Európa-bajnokság biztosítása, illetve a migrációs helyzet.

Sandi József bizottsági tag szerint ezek az események nem jelenthetnek kifogást a hiányosságokra. Elmondta, hogy ő mindig kéri a 112-es segélyhívó segítségét, és ezt javasolja mindenki másnak is, mert akkor a jelzés egy központi nyilvántartásba kerül, amivel kapcsolatban a Rendőrségnek mindenképpen intézkednie kell. Szerinte a Rendőrségnek úgy kellene intézkednie a rendbontókkal szemben, hogy az elrettentő erejű legyen. Felidézett egy esetet, amikor a Tótlikba hívta ki a rendőröket egy autóhoz, ami elállta az egyik szűk, egyirányú utat. Elmondta, hogy a rendőrök intézkedése csak arra terjedt ki, hogy arrébb állították az autót, de a rendbontót nem igazoltatták, az autót papírjait nem vizsgálták, és semmilyen szankciót nem alkalmaztak. Szerinte ez a fő probléma Ercsiben. Papp György közbiztonsági tanácsnok szerint a Rendőrség intézkedési jogköre nagymértékben korlátozott, szerinte megoldást csak az emberek összefogása és a rendbontók elleni közös fellépése jelenthet. Sandi József bizottsági tag szerint a probléma megoldása nem a lakosság feladata. Felhozta azt is, hogy az illegális autóbontást végző lakosokat is ellenőriznie kellene az illetékes szerveknek, de ez sem történik meg. Ezügyben is precedens értékű fellépést szorgalmaz. Nehezményezi, hogy 6-7 éve itt tart a Város. Papp György közbiztonsági tanácsnok emlékeztetett arra, hogy az illegális hulladéklerakással kapcsolatban az országgyűlés elé törvényjavaslatot nyújtottak be, azonban az sajnos elakadt a közigazgatás nehézkes és lassú működése miatt.

Újabb hozzászólásomban (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója) a beszámolóhoz visszatérve kiemeltem, hogy a Sina Polgárőr Egyesület hónapról hónapra jelez egy konkrét címet, ahol az elmondásuk szerint drogot árulnak. Ezügyben is szerettem volna a Rendőrség tájékoztatását kérni. Nehezményeztem továbbá, hogy

a térfigyelő kamerarendszer működéséről szóló beszámolókból nem derül ki soha, hogy milyen érdemi eredményt hozott a rendszer működése, mindig csak néhány jegyzőkönyv készül arról, hogy kérésre kiadtak korábbi felvételeket, holott a Város erre éves szinten 6,5 millió forintot költ.

Szerettem volna indítványozni, hogy a Rendőrség jobban adminisztrálja a kamerarendszer működtetését, és pontos beszámolót adjon a rendszer hatékonyságáról. Papp György közbiztonsági tanácsnok szerint minden egyes esetet dokumentálnak. Békes Norbert képviselő megerősítette, hogy a beszámoló szerint mindössze 10 esetben használták egy hónap alatt a kamerák felvételeit. Ő is elhiszi, hogy ennél többször is megnézték a felvételeket, de az Önkormányzathoz csak a beszámolóban szereplő információk jutnak el, az Önkormányzat csak ebből tud dolgozni. Szabó Tamás polgármester elmondta, hogy tudomása szerint a Sina Polgárőr Egyesület a Rendőrség felé nem jelezte a beszámolójában szereplő drogárusítási tevékenységet, ezügyben egyeztetni fog az érintettekkel. A kamerarendszer ügyében ő is részletesebb jelentést kért az üzemeltetőktől.

Közbiztonság helyzetéről szóló beszámoló

Szabó Tamás polgármester előterjesztése alapján a helyi szociális támogatások odaítélése a Szociális, Egészségügyi és Foglalkoztatási Bizottságtól polgármesteri, illetve jegyzői hatáskörbe került át, miután az előterjesztést elfogadta a Képviselő-testület. A polgármester hatáskörébe tartozik innentől a rendkívüli települési támogatások, a gyógyszertámogatások, illetve a temetési támogatások odaítélése, míg jegyzői hatáskör lett a döntés a lakásfenntartási támogatásokról. A változások oka az, hogy az Önkormányzat Költségvetésében a szociális támogatásokra fordítható forrás olyan minimálisra zsugorodott (az idei évben nagyjából 6 millió forint), hogy ennek az elosztására külön bizottságot fenntartani nem feltétlenül szükséges. Az előterjesztéshez további javaslatokat fűzött Vajdics András képviselő, a Pénzügyi Bizottság elnöke is. Ezek értelmében

a funkciójának a jelentős részét elveszítő Szociális, Egészségügyi és Foglalkoztatási Bizottságot a Képviselő-testület meg is szüntette.

Kikerült még az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatából a képviselők felvilágosítás kéréssel kapcsolatos jogosítványait szabályozó rész, mivel azt magasabb rendű, országos jogszabály is rendezi. Ugyancsak kikerült az SzMSz-ből a képviselők tiszteletdíjáról szóló rész, mivel jelenleg az Önkormányzat nem határozott meg tiszteletdíjat számukra.

Baczakó Andrea képviselő nehezményezte, hogy a Humán Bizottság ülésén az az egyezség született, hogy a Testület az augusztusi ülésén tárgyalja a bizottságok átszervezését, ennek ellenére Vajdics András módosító javaslataival döntés született egy bizottság megszűntetéséről előzetes tárgyalások nélkül. Szabó Tamás polgármester a válaszában elmondta, hogy ő már a megválasztása után is arra tett javaslatot, hogy 3 helyett 2 bizottsággal folytatódjon az Önkormányzat munkája, így a Szociális Bizottság megszüntetéséről szóló javaslatról azt gondolja, hogy nem egy váratlan, előzmények nélküli felvetés.

Hozzászólásomban (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója) arra tettem javaslatot, hogy ütemezzük át a fennmaradó két bizottság üléseit úgy, hogy az előterjesztéseket a képviselők és a bizottsági tagok legalább 7 nappal a bizottsági ülések előtt megkapják.

Újabb hozzászólásomban (Fischer Ádám, alpolgármester, e sorok írója) arról kértem tájékoztatást, hogy a Szociális Bizottság megszüntetéséhez hogyan kapcsolódik a képviselők kérdésfeltevéssel kapcsolatos jogosultságait szabályozó rész törlése az SzMSz-ből, illetve ez nem korlátozza-e a képviselők jogköreit a jövőben. Feik Csaba jegyző válaszában újra elmondta, hogy a törlésre azért van szükség, mert az önkormányzatokról szóló törvény rendezi a képviselők kérdésfeltevésével kapcsolatos jogait, illetve arról tájékoztatott, hogy a rész törlésével nem csökkennek a képviselői jogosítványok.

A felsorolt módosításokat végül a Képviselő-testület 6 igen szavazattal 2 nem szavazat ellenében fogadta el. A Bizottságok tagjainak az esetleges változtatásáról a Képviselő-testület nem döntött, azt az augusztusi ülésére elnapolta, de a Szociális Bizottság tagjainak a megválasztásáról szóló korábbi határozatokat visszavonta.

A Szociális Bizottság megszüntetése, az SzMSz módosítása

Elfogadta a Képviselő-testület az Egészségügyi Központ Alapító Okiratának a módosítását. Azért volt erre szükség, mert az egészségügyi dolgozók jogviszonya törvényi módosítások miatt megváltozott: közalkalmazotti helyett egészségügyi szolgálati jogviszonyban dolgoznak.

A Képviselő-testület ülése egyperces néma megemlékezéssel kezdődött a Veszélyhelyzet időtartama alatt megemelkedett számban elhunyt ercsiek tiszteletére.

Közülük Szabó Tamás polgármester több, egykori önkormányzati képviselőt, közintézményi dolgozót is nevesített. Ebben az időszakban hunyt el Balázs-Fülöp Ferenc képviselő, korábbi háziorvos, Turi Tamás korábbi képviselő, Elcsics Gergely korábbi bizottsági tag, Péter Jánosné korábbi köztisztviselő és Bus István korábbi tanár is.

Bemutatkozott a Képviselő-testület előtt a Város új háziorvosa Orbánné Lévai Zsuzsanna.

A doktor májusban tett sikeres háziorvosi szakvizsgát, Ercsiben egészségügyi szolgálati jogviszony keretében (tehát nem vállalkozóként) helyezkedik el, és tölti be a 3. számú háziorvosi körzetet július 1-től, ami korábban Nagy Angéla körzete volt. Orbánné Lévai Zsuzsanna 1986-ban végzett a Semmelweis Orvostudományi Egyetemen általános orvos szakon. A lélekgyógyászat felé kanyarodott, később mentálhigiénés szakvizsgát tett. Tíz éven keresztül dolgozott Érden a megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatását segítő Napraforgó Nonprofit Kft-nél, majd az érdi hajléktalanszállón mentálhigiénés munkatársként. A hajléktalanellátásban dolgozva bátorították fel pályatársai, hogy tegyen háziorvosi szakvizsgát. Belevágott, teljesítette a 3 éves rezidensképzést, és háziorvosi szakvizsgát tett. Öt gyermek édesanyja.

Orbánné Lévai Zsuzsanna háziorvos bemutatkozása

Letette képviselői esküjét Békes Norbert.

Mint ismeretes ő lépett a sajnálatos módon 2020. november 24-én elhunyt Balázs-Fülöp Ferenc képviselő helyébe, mivel a 2019. évi önkormányzati választáson kialakult sorrend alapján ő volt a következő legtöbb szavazatot kapott képviselő-jelölt.

Békes Norbert képviselő eskütétele

Szabó Tamás polgármester a Képviselő-testület ülésén beszámolt a Veszélyhelyzet ideje alatt általa, a Képviselő-testület hatáskörében meghozott határozatokról és elfogadott rendeletekről. Összesen 226 határozat és 17 rendelet került elfogadásra. Ezek közül Szabó Tamás kiemelte néhány fontosabb döntést.

Emlékeztetett arra, hogy a Város biztosította a szakrendelő számára a röntgen-gép alkatrész cseréjéhez szükséges 9 millió forintot,

azonban a felét csak kölcsönként. Ennek az az oka, hogy a polgármester szeretne egy alapítványt létrehozni, amin keresztül a helyi magánszemélyek és vállalkozók, valamint a környékbeli ellátott önkormányzatok is tudnának adakozni a járóbeteg-szakellátó fenntartása javára. A polgármester szándéka az, hogy a visszatérítendő összeget ilyen formában gyűjtse össze a rendelő. Ugyancsak a rendelővel kapcsolatos döntés volt, hogy Ercsi Város Önkormányzata átvette a másik három fenntartó tagönkormányzat részesedését a szakellátót működtető társaságban, ezzel pedig az intézmény egyedüli fenntartójává, tulajdonosává vált. További fontos történés volt a rendelő életében 2020-ban, hogy bővült az általa ellátandó települések köre: immáron összesen 9 település lakóinak az ellátását végzi az ercsi szakellátó.

A polgármester beszámolt továbbá a Város 2021. évi Költségvetésének az elfogadásáról. Emlékeztetett, hogy a bevételi oldalon voltak bizonytalanságok. Nem tudta előre tervezni az Önkormányzat a Kormány által elengedett iparűzési-adóbevételek kompenzációjának a mértékét.

Végül pontosan az ülés napján, 2021. június 29-én megérkezett a kompenzáció első fele, nagyjából 20 millió forint, a második részlet pedig októberben várható.

Bizonytalan bevételként került a Költségvetésbe az ingatlan-eladásokból beszedni tervezett 50 millió forint, azonban szerencsére ezt az összeget idén sikerült realizálnia a Városnak egy belterületi és három Ipari Parkban található ingatlan eladásával. A továbbra is kedvezőtlen anyagi helyzet miatt a képviselők 2021-ben sem részesülnek tiszteletdíjban, illetve a társadalmi és sportszervezetek támogatása is egy alacsonyabb szinten (20 millió forintos keretösszeg erejéig) tud csak megvalósulni. Ebből a keretből 19,8 millió forint már kifizetésre került, nagyobb részben az Ercsi Kinizsi Sportegyesület javára, de jutott támogatás a polgárőröknek, az iskola alapítványának és több egyéb szervezetnek is.

A beszámolót 6 igen szavazattal, 2 tartózkodás mellett fogadta el a Testület.

A beszámolóból egyébként kiderül még, hogy a közétkeztetés ellátására kiírt közbeszerzési eljárást a szolgáltatást azelőtt is ellátó PRIZMA-Food Szolgáltató Kft nyerte. Többször változott a Szép és Ép Fog Kft által ellátott fogorvosi körzetben dolgozó fogorvos személye. A Művház pályázati forrásból új hangtechnikai berendezéseket vásárolt. A Szociális Szolgálat új intézményvezetője Cserkutiné Herédi Erika, a Művház új intézményvezetője pedig Balpataki Katalin lett. Kiírásra került a második minibölcsőde felépítésére vonatkozó közbeszerzés.

Polgármesteri beszámoló a Veszélyhelyzetben született döntésekről

A Képviselő-testület megválasztotta az ősszel nyitó bölcsőde intézményvezetői felhívására beérkező pályázatokat elbíráló bizottság tagjait. A bizottság elnöke Balázs Mária, a Humán Bizottság tagja, a Napfény Óvoda intézményvezetője, tagjai Cserkutiné Herédi Erika a Szociális Szolgálat intézményvezetője, illetve Takács Annamária külső szakértő.

A felhívásra egy pályázat érkezett: Németh Fannitól, akinek az intézményvezetői kinevezését támogatta az előbb ismertetett bírálóbizottság, majd az Önkormányzat szakbizottságai is.

A Képviselő-testület végül 2021. augusztus 1-től 2022. július 31-ig Németh Fannit (heti 20 órás munkaidővel) részmunkaidős intézményvezetőnek kinevezte,

ami mellett részmunkaidőben bölcsődei dolgozóként is fog működni, így kitöltve a teljes munkaidejét. A kinevezéssel párhuzamosan a Képviselő-testület elfogadta a bölcsőde Alapító okiratát is.

A júliusi rendkívüli Képviselő-testületi ülés végén Gólics Ildikó képviselő beszámolt arról, hogy az Angolkert utcában összefirkálták a falat, illetve kérte a Polgármesteri Hivatal intézkedését a közterületi kukák gyakoribb ürítése és az elhanyagolt, gazzal benőtt közterületek rendezése ügyében. Szabó Tamás polgármester válaszában elmondta, hogy a Városban sajnos csak egy közterület-felügyelő van szolgálatban, a másik álláshely betöltésére eddig nem akadt pályázó. Mivel a közterület-felügyelő az utóbbi időben sokat volt távol, a helyettesítése pedig nem megoldott, összegyűlt némi lemaradása az aktuális ügyekben, azonban zajlik ennek a ledolgozása: sok területet rendbe tett az Önkormányzat, vagy rendbe tetetett az illetékes ingatlan-tulajdonosokkal. Feik Csaba jegyző felhívta a figyelmet arra, hogy a törvényi szabályozás szerint az ingatlan-tulajdonosnak rendben kell tartania a kerítése és az útpálya közötti közterületeket is.

A testületi-ülésről készült teljes felvétel itt tekinthető meg:

 A testületi-ülés előtti Pénzügyi bizottsági ülésről készült felvétel pedig itt tekinthető meg: 

komment
Címkék: KÖZÖS ERŐVEL

A bejegyzés trackback címe:

https://ercsifalanszter.blog.hu/api/trackback/id/tr9716626838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása